Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 20:31
Reklama

84 i 75-latka z Włocławka utraciły po kilkadziesiąt tysięcy złotych

Podziel się
Oceń

84 i 75-latka z Włocławka utraciły po kilkadziesiąt tysięcy złotych

Autor: fot. archiwum

Oszustwa w ostatnim czasie wydają się być plagą. Po raz kolejny oszuści uderzyli w starsze osoby w naszym mieście. 18 stycznia telefon z informacją o rzekomym wypadku drogowym spowodowanym przez członka rodziny odebrało kilkoro włocławian. Niestety w dwóch przypadkach oszuści zdołali przekonać starsze kobiety, że przekazując pieniądze na kaucję, pomogą krewnemu uniknąć więzienia. 84 i 75-latka utraciły w ten sposób po kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Policja ostrzega: "Nie działajmy pochopnie i zawsze najpierw zweryfikujmy, czy rozmówca rzeczywiście jest tym, za kogo się podaje". 

  • policjanci nigdy nie proszą o przekazanie pieniędzy, ani o udział w tajnych akcjach,
  • policjanci nigdy nie wypytują przez telefon o przechowywane w domu, czy na koncie bankowym oszczędności,
  • jeżeli odbierzemy tego typu telefon, nie przekazujmy żadnych informacji o posiadanej gotówce, kontach bankowych, nie podawajmy danych osobowych ani danych do logowania,
  • nie przekazujmy pieniędzy obcym osobom, nie pozostawiajmy ich w wyznaczonych miejscach, ani nie przelewajmy pieniędzy na wskazane przez nieznane osoby konto bankowe    
  • nie ulegajmy presji czasu, jaką próbują wywrzeć na nas rozmówcy – najlepiej rozłączmy się i zadzwońmy (z innego telefonu) do bliskich, bądź na numer alarmowy 112, aby potwierdzić, czy dane zdarzenie rzeczywiście miało miejsce,
  • nie instalujmy na naszych urządzeniach żądnych aplikacji ani programów, co do których nie mamy pewności, że są bezpieczne. Nie klikajmy w przesłane nam linki,
  • odpowiednio zabezpieczmy dostęp do konta na portalu społecznościowym, stosując dwuskładnikowe uwierzytelnienie logowania,
  • nie przekazujmy kodu do płatności bez potwierdzenia, że to faktycznie nasz znajomy prosi o pomoc – wystarczy do niego zadzwonić i upewnić się, że to on, a nie oszust, jest nadawcą wiadomości,
  • zawsze należy dokładnie sprawdzić dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej.

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama