Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 19 maja 2024 07:46
Reklama

Budowa S10 i mostu na Wiśle. Pojutrze spotkanie z mieszkańcami

Podziel się
Oceń

Budowa S10 i mostu na Wiśle. Pojutrze spotkanie z mieszkańcami

W najbliższą środę, pojutrze -  8 maja  o godzinie 16:00 w Hali Mistrzów odbędzie się spotkanie konsultacyjne dla mieszkańców Włocławka oraz Gmin Brześć Kujawski i Lubanie poświęcone będzie omówieniu proponowanych wariantów przebiegu drogi ekspresowej S10.

Na spotkaniu przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Bydgoszczy oraz Biura Projektowego TPF sp. z o.o. przedstawią trzy możliwe warianty trasy, które mają kluczowe znaczenie dla poprawy dostępności komunikacyjnej w regionie.

"Przedmiotowy odcinek drogi S10 o długości około 40 km rozpoczyna się na wysokości węzła Włocławek Północ na istniejącej autostradzie A1. Następnie droga przebiega przez gminy Brześć Kujawski, Lubanie, Włocławek, Fabianki, Wielgie, Dobrzyń nad Wisłą i Tłuchowo, z przewidzianym nowym mostem przez Wisłę. Koniec przedmiotowego odcinka planowany jest na węźle drogowym zlokalizowanym w ciągu istniejącej drogi wojewódzkiej DW559 tuż za granicą województw kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego, na terenie gminy Brudzeń Duży. Dzięki przedmiotowej inwestycji wyznaczona zostanie trasa nowej dwujezdniowej drogi krajowej o parametrach klasy S (droga ekspresowa) na odcinku od A1 do granicy województwa, która umożliwi stworzenie nowego połączenia głównych miast regionu, Bydgoszczy i Torunia, z Włocławkiem, Płockiem i Warszawą. - czytamy na stronie

Spotkanie jest otwarte dla wszystkich zainteresowanych mieszkańców oraz władz samorządowych. To ważna okazja do wyrażenia swoich opinii i wpłynięcia na decyzje dotyczące przyszłości infrastrukturalnej.

  • Faza 1Analiza korytarza w celu wybrania 3 wariantów przebiegu do dalszej analizy(etap zakończono – I kwartał 2023r.)
  • Faza 2 Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ) + Raport oddziaływania na środowisko (planowana data zakończenia etapu – I kwartał 2025 r.):
    • Wielokryterialna analiza porównawcza wariantów zadania inwestycyjnego
    • Spotkania informacyjne (2 tury spotkań)
  • Faza 3Uzyskanie decyzji środowiskowej, opracowanie i uzyskanie decyzji zatwierdzającej Projekt Robót Geologicznych dla Dokumentacji geologiczno-inżynierskiej (planowana data zakończenia etapu – II kwartał 2026 r.)

Dodatkowo, na stronie internetowej dostępna jest ankieta, która umożliwia mieszkańcom wyrażenie swoich preferencji odnośnie do każdego z zaproponowanych wariantów.  

Na stronie znajdą Państwo informacje dotyczące odszkodowań.

 

 

 

 


Napisz komentarz
Komentarze
Klawesyn 10.05.2024 09:31
Mieszkańcom Gminy Fabianki zależy na wariancie 1 bo prowadzony jest najdalej od zabudowań mieszkalnych. Dziwne byłoby, gdyby mieszkańcom Włocławka zależało na sytuacji odwrotnej tj. skierowaniu ruchu tranzytowego właśnie bliżej osiedli mieszkaniowych. No ale oczywiście wszyscy słyszeli o pogłoskach określających kto jest właścicielem działek na trasie wariantu 2/3 i kto najbardziej lobbuje za tym rozwiązaniem.

angel 09.05.2024 15:51
tylko wariant 1 , dlaczego ludzie maja stracić swoje dobyty na rzecz budowy drogi - jeśli istnienie rozwiązanie które nie koliguje .

JR 07.05.2024 23:23
Komentarz zablokowany

jaworek 06.05.2024 15:35
Szanowni mieszkańcy okolic trasy zielonej i czerwonej. Jeśli chcecie ratować swoje dobytki, czasem dorobek życia koniecznie przyjdźcie na spotkanie i optujcie za trasą niebieska, która od lat była planowana jako docelowa. Nieszczęście dotknąć może prawie 800 rodzin. Wasze domy, działki rekreacyjne zostać mogą wywłaszczone za symboliczną złotówkę. Trasa niebieska jest według projektantów minimalnie droższa, ale nie generuje tylu nieszczęść. Trasa zielona i czerwona zmiecie z powierzchni setki działek rekreacyjnych, domów mieszkalnych i działek budowlanych- i to po obu stronach Wisły.

Gburek 07.05.2024 13:03
trasa niebieska jest najgorszą opcją, tylko i wyłącznie wariant czerwony, ewentualnie zielony.

Klawesyn 10.05.2024 09:28
W Szpetalu dowiedzieliśmy się, że jest możliwość, żeby wilk był syty i owca cała, bo jest możliwość połączenia wariantu 1 na terenie Gminy Fabianki z wariantem 2 lub 3 na terenie Włocławka. Po prostu można przeanalizować pociągnięcie drogi od węzła Nowy Witoszyn (absurdalny węzeł tak na marginesie) do węzłów z ulicą Toruńską wg wariantu 2 i 3.

Ankaaa 06.05.2024 10:06
Najlepsza opcja nr1. Dalej od miasta,dalej od centrum

Reklama
Reklama
Reklama