Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 11:44
Reklama

Ostra dyskusja o budowie trzeciego mostu i S10 w Hali Mistrzów

Podziel się
Oceń

Ostra dyskusja o budowie trzeciego mostu i S10 w Hali Mistrzów

W Hali Mistrzów odbyło się spotkanie konsultacyjne poświęcone proponowanym wariantom umiejscowienia drogi ekspresowej S10. Uczestniczyli w nim mieszkańcy Włocławka, Gminy Brześć Kujawski oraz Gminy Lubanie.

Na spotkaniu zgromadziło się wielu mieszkańców Włocławka oraz okolic zainteresowanych jak S10 będzie przebiegała. Uczestniczyli w nim również przedstawiciele władz samorządowych oraz oczywiście Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wspólnie z Biurem Projektowym TPF sp. z o. o. Przebieg planowanej drogi wzbudził liczne kontrowersje. Warianty W2 oraz W3 są dość zbieżne, natomiast W1 jest bardziej wysunięty na zachód. 

Mieszkańcy już na początku spotkania twierdzili, że informacja o nim była trudno dostępna. Część z nich dowiedziała się o nim przypadkiem bądź od sąsiadów. W wariantach trasa ma przebiegać przez działki. W Hali Mistrzów znajdowała się przedstawicielka Okręgowego Zarządu Polskich Działkowców.

"Tutaj na sali mamy wielu działkowców, przede wszystkim z "Tajemniczego Ogrodu" i "Zofijki". Pan projektant wspaniale przedstawiał, że nic nie koliduje w żadnym wariancie i tak dalej z wartościami ekologicznymi. Moim zdaniem i zdaniem wszystkich działkowców, ogrody działkowe stanowią bardzo dużą wartość ekologiczną i projektowanie tras komunikacyjnych przez sam ich środek na pewno równowagę ekologiczną narusza. Te materiały, które są dostępne na stronie, to nie są te materiały, które pan nam pokazuje [na rzutniku]. Przed chwilą bardzo szybko przewinął pan slajd, gdzie były nawet nazwy ogrodów działkowych, więc prosiłabym, aby pan go cofnął, a nie tak szybko przewijał. Podaję panu wizytówkę, aby przesłał mi pan te materiały, które pan pokazuje, bo my jesteśmy w stanie dotrzeć do wszystkich działkowców, a nie tylko tych, którzy mogli dziś przyjść na spotkanie. (...) Nie wiem czy pan projektant zdaje sobie sprawę, że wariant drugi przechodzi przez sam środek ogrodów "Tajemniczy Ogród", który ma tylko 64 działki. Cały ogród pójdzie do likwidacji, bo jeden rząd działek po lewej stronie i jeden po prawej szosy... Planowanie szosy powinno się odbyć zanim ten wariant powstał."

Do zbudowania S-10 konieczne będzie wykupienie i wyburzenie domów. Mieszkańcy pytali co z utratą wartości posesji przylegających.

"A co z utratą wartości pozostałych nieruchomości? Zakładając, że moja nieruchomość stoi tam gdzie nie przejedzie buldożer i jej nie zburzy, ale moja działka jest 50 metrów dalej. Będzie kurz, syf i hałas. Mówicie państwo o ekranach dźwiękochłonnych. Mamy je na Toruńskiej i niespecjalnie spełniają swoją rolę. Jeśli w tę stronę idziemy to może zaplanujecie panowie autostradę przez park miejski?"

W odpowiedzi mieszkaniec usłyszał, że okoliczne działki, te które nie zostały wykupione, nie otrzymają żadnej rekompensaty. Jeśli chodzi o o ochronę przed hałasem, będzie ustawiona ochrona w postaci ekranów akustycznych. Odpowiedź wywołała gwar na trybunach Hali Mistrzów. 

Większość obecnych nie była zadowolonych z padających odpowiedzi, choć skłaniała się najbardziej do wariantu pierwszego. Warto dodać, ze jest to jeszcze wczesny etap. Dostępna jest ankieta dotycząca poszczególnych wariantów  (TUTAJ). Prowadzone będą jeszcze wprowadzane korekty. Budowa fragmentu S-10 miałaby się rozpocząć najpóźniej w 2030 roku.

Proponowane są trzy warianty przebiegu drogi:

  • W1 (niebieski) – na pierwszych 5 kilometrach, jest zbliżony z Wariantami W2 i W3. Następnie planowana droga S10 krzyżuje się z Drogą Krajową 91 poprzez węzeł drogowy w okolicy zakładów produkcyjnych Anwil. Planowany most nad Wisłą dzięki węzłom po obu stronach zapewni usprawnienie przeprawy przez Wisłę mieszkańcom Włocławka. Następnie droga przebiega między miejscowościami Fabianki i Chełmica Cukrownia i krzyżuje się z Drogą Krajową 67 poprzez węzeł drogowy. Za węzłem droga będzie prowadzona w okolicach miejscowości Zaduszniki a następnie Szpiegowo. Następny węzeł drogowy z Drogą Wojewódzką 558 zlokalizowano w okolicy Płonczynka. Następnie droga przebiega na północ od jeziora Chalińskiego w okolicy miejscowości Łagiewniki po czym łączy się z istniejącą siecią drogową węzłem z Drogą Wojewódzką 559.
  • W2 (zielony) – na pierwszych 5 kilometrach, jest zbliżony z Wariantami W1 i W3. Następnie planowana droga S10 krzyżuje się z Drogą Krajową 91 poprzez węzeł drogowy. Planowany most nad Wisłą dzięki węzłom po obu stronach zapewni usprawnienie przeprawy przez Wisłę mieszkańcom Włocławka. Następnie droga przebiega między miejscowościami Osiek i Bogucin do węzła z Drogą Krajową 67. Za węzłem droga będzie prowadzona w okolicach miejscowości Chełmica Mała a następnie między Krojczynem a Zadusznikami. Następny węzeł drogowy z Drogą Wojewódzką 558 zlokalizowany będzie w okolicy Płonczynka. Następnie droga przebiega na północ od jeziora Chalińskiego w okolicy miejscowości Łagiewniki po czym łączy się z istniejącą siecią drogową węzłem z Drogą Wojewódzką 559.
  • W3 (czerwony) – na pierwszych 5 kilometrach, jest zbliżony z Wariantami W1 i W2. Następnie planowana droga S10 zbliża się do Włocławka i krzyżuje się z Drogą Krajową 91 poprzez węzeł drogowy. Planowany most nad Wisłą dzięki węzłom po obu stronach zapewni usprawnienie przeprawy przez Wisłę mieszkańcom Włocławka. Następnie droga przebiega między miejscowościami Osiek i Bogucin do węzła z Drogą Krajową 67. Za węzłem droga będzie prowadzona w okolicach miejscowości Skórzno a następnie odbiję na północ w kierunku Zaduszników oraz Oleszna. Następny węzeł drogowy z Drogą Wojewódzką 558 zlokalizowany będzie w okolicy Płonczynka. Następnie droga przebiega na południe jeziora Chalińskiego w okolicy miejscowości Mokowo oraz Chalin po czym łączy się z istniejącą siecią drogową węzłem z Drogą Wojewódzką 559.


Napisz komentarz

Komentarze

Czytaj to 10.08.2024 02:15
Pierwotne plany drugiego mostu są starsze ode mnie.. Nakładają się z którymś wariantem? Most miał przebiegać przez nie użytki i tereny prywatne z zakazem budowy. Przeprawa miała połączyć się z przedłużeniem ulic Obwodowej i Promiennej co jest najlepszym rozwiązaniem dla miasta!!

Toruńska 99 14.05.2024 10:37
Tylko wariant 1 obwodnicę prowadzimy poza granicami miasta. Zwolennicy wariantu 2 i 3 powinni się przeprowadzić w pobliżu mostu będą mieli świeże powietrze. Interes społeczny ma sens wtedy gdy nie niszczy interesów jednostki .W przeciwnym wypadku nadaje się do kosza.

Toruńska 99 14.05.2024 10:35
Komentarz zablokowany

Głosujemy 12.05.2024 18:27
Tylko wariant w1 jest rozsądny. Cały tranzyt Anwilu i Stefy zostanie skomunikowany z drugą stroną Wisły. Z szybkim dostępem do autostrady. Rozsądne rozwiązanie. Miasto powinno pomyśleć o swojej przeprawie jak chce.

Mieszkaniec zazamcza 11.05.2024 22:45
Zdecydowanie tylko wariat 1 PIERWSZY powinien być zrealizowany.

xxx 11.05.2024 12:58
Mądrzy są ci, co ich domy nie zostaną zburzone albo przy oknie będzie przechodziła droga. Nie po to się człowiek buduje na wsi, żeby auta pod oknem jeździły.

Mieszaniec 09.05.2024 15:49
Czy ta droga będzie przechodziła przez wilczeniec Fabiański? Mamy się tam budować i teraz pytabie czy nie lepiej uciekać stamtąd

Klawesyn 10.05.2024 09:52
Jeśli nie bezpośrednio, to w bliskiej odległości. Lepiej uciekać, ale plany zostały już opublikowane i działkę, jeśli w ogóle sprzedasz, to za ułamek kwoty zakupu :-|

dede 09.05.2024 11:32
Zdecydowanie wariant I jest najbardziej sensowny

Uwagi 08.05.2024 23:48
Wariant drugi lub trzeci. Tylko te warianty gwarantują, że to będzie nasz Włocławka trzeci most, alternatywa dla starego mostu na Wyszyńskiego. Natomiast co to działek, to trzeba wykupić i tyle. A jak tam jest 64 ogródki działkowe to ustanowić w nowych miejscu. Co za problem. Naprawdę proszę Was, Wariant 2 lub 3 tylko daje gwarancję że most będzie trzecim mostem Włocławka, a nie tylko autostradą obok Włocławka. I najważniejsze, aby ta trasa S10 biegła blisko Płocka, będzie to dla nas najszybsza trasa do Płocka.

Zazamczak 09.05.2024 08:36
Absolutnie przeciwnie. Tylko wariant pierwszy - oddalenie hałaśliwego ruchu od bloków mieszkaniowych na Zazamczu. A do mostu na driga stronę Wisły i tak będzie niedaleko. A Płocj to nas nie interesuje, niech sobie robią gdzie chcą. My do tego postobajtkowego śmierdzidołka jeździć nie musimy.

BMI. 09.05.2024 10:04
Ty nie musisz, i tak już jesteś stary i siedzisz non stop w swojej klatce. Ale nie wszyscy są tacy leniwi jak Ty. Schudnij, bo ten brzuch ...to ohyda.

Klawesyn 10.05.2024 09:49
Władze miasta próbują upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, a w rzeczywistości nie dyskutujemy o trzecim moście dla Włocławka, tylko o przeprawie przez Wisłę DROGI EKSPRESOWEJ w okolicy Włocławka. To jest sznur hałasujących tirów, który wg W2 i W3 miałby poruszać się przez Zawiśle, Zazamcze i środek Gminy Fabianki. Każdy z wariantów naturalnie odciąża most i tamę, bo kieruje ruch tranzytowy z kierunków Dobrzyń/Płock/Lipno/Fabianki bezpośrednio (lub prawie bezpośrednio) do Anwilu i autostrady A1. Istniejące przeprawy zostaną odciążone i pozostawione jedynie dla ruchu lokalnego. I to jest najważniejsze. "Dzięki" projektowi zostaje wstrzymany rozwój budownictwa mieszkalnego w Gminie Fabianki, więc ruch lokalny wzrastać już nie będzie. Pytanie tylko jest, jak daleko od zabudowań mieszkalnych Włocławka i Gminy Fabianki ma ta droga przebiegać. Moim zdaniem - powinna jak najdalej.

Reklama
Reklamajak rozmawiać ze sztuczną inteligencją
Reklama