Stacja Włocławek zyskuje oczekiwany przez podróżnych komfort obsługi. Zakończone zostały prace przy peronie nr 2. Wyższa konstrukcja umożliwia łatwiejsze wsiadanie do pociągów. Powstała 150-metrowa wiata, nawiązująca architektonicznie do budynku nowego dworca, która chroni podróżnych przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Jest antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi, będąca wsparciem w poruszaniu się osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowaliśmy ławki, gabloty informacyjne z rozkładem jazdy, czytelne oznakowanie oraz energooszczędne oświetlenie z oprawami LED.
Postępuje budowa nowej windy, która ułatwi dostęp na peron nr 2 z przejścia podziemnego, zwłaszcza osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji powstanie również dynamiczny system informacji pasażerskiej – będzie nowe nagłośnienie oraz wyświetlacze, które poinformują podróżnych o najbliższych odjazdach pociągów. Zakończenie tych prac planowane jest do końca listopada br.
W maju 2023 r. oddaliśmy do użytku przebudowany peron nr 1. Wydłużenie peronu do 300 metrów umożliwiło zatrzymywanie pociągów dalekobieżnych. Poprawiło to przepustowość stacji oraz ułatwiło prowadzenie ruchu kolejowego na trasie Kutno – Włocławek – Toruń Główny.
Mieszkańcy oraz podróżni korzystają również z wyremontowanego przejścia podziemnego. Wymienione zostały okładziny ścian i sufitu, które dostosowano do estetyki nowego dworca. Jest nowa izolacja i odwodnienie, oświetlenie oraz tablice informacyjne. Przejście ułatwia dostęp do kolei w kierunku Bydgoszczy, Torunia, Kutna i Łodzi oraz usprawnia komunikację osób pieszych w tej części miasta, łącząc osiedle Południe – poprzez stację i dworzec kolejowy – ze Śródmieściem.
Koszt wszystkich prac na stacji Włocławek wynosi ponad 33 mln zł netto, pochodzących ze środków budżetowych PLK S.A.
Napisz komentarz
Komentarze