Prace w ramach IV etapu zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny” były realizowane od 2021 r. Objęły m.in. modernizację w sumie 14 km torów na wybranych odcinkach między Włocławkiem a Toruniem Głównym. Dzięki przebudowie urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym jest sprawniejsza i szybsza obsługa pociągów na stacji Toruń Główny. Montaż nowych urządzeń zapewnił wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym na 5 przejazdach kolejowo – drogowych (Włocławek – ul. Szpitalna, ul. Wieniecka; ul. Hutnicza; Otłoczyn – ul. Szpitalna i ul. Drzewna). Rogatki i monitoring dodatkowo zabezpieczyły przejścia dla pieszych w Toruniu (ul. Rypińska oraz ul. Rudacka – Borowikowa).
Na realizację prac na ważnej trasie z województwa łódzkiego do kujawsko-pomorskiego, z której w ciągu doby korzysta kilkadziesiąt pociągów pasażerskich i towarowych, przeznaczyliśmy 47,3 mln zł netto ze środków budżetowych. Zrealizowało je konsorcjum firm Polski Holding Budowlany Infrastruktura Sp. z o.o., Gór Tor oraz Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki Sp. z o.o.
W latach 2016 – 2020 na modernizację odcinka linii kolejowej nr 18 między Kutnem a Toruniem przeznaczyliśmy 200 mln zł. Poprawiony został dostęp do kolei dzięki przebudowie peronów na stacjach Kaliska Kujawskie i Nieszawa Waganiec oraz przystankach Lubanie, Turzno Kujawskie i Wiktorowo. Wymieniono tory oraz sieć trakcyjną na odcinku ponad 50 km. Wyremontowano 27 obiektów inżynieryjnych – mostów i przepustów. Na 21 przejazdach kolejowo – drogowych podniesiono poziom bezpieczeństwa dzięki budowie nowych urządzeń i wymianie nawierzchni.
Efektem robót są szybsze podróże na odcinku Włocławek Brzezie – Aleksandrów Kujawski, gdzie pociągi pasażerskie i towarowe jadą z prędkością odpowiednio do 140 i 100 km/h (przed pracami 120 i 80 km/h), oraz na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice, gdzie prędkość pociągów pasażerskich wynosi do 160 km/h.
Napisz komentarz
Komentarze