Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 12 grudnia 2024 05:58
Reklama

Budowa S10 przez Włocławek: "Konsultacje stały się tak naprawdę fikcją", "To jest moim zdaniem skandaliczne"

Podziel się
Oceń

Budowa S10 przez Włocławek: "Konsultacje stały się tak naprawdę fikcją", "To jest moim zdaniem skandaliczne"

Wczoraj (tj. 5 grudnia) w godzinach popołudniowych w sali ratusza przy Zielonym Rynku odbyło się spotkanie dotyczące planowanego przebiegu drogi ekspresowej S10. Spotkanie było kontynuacją żywej debaty, która wybuchła po wcześniejszej pikiecie pod ratuszem, gdzie mieszkańcy wyrazili swoje obawy dotyczące planów budowy drogi ekspresowej S10. Protesty wynikały z kontrowersji związanych z proponowanymi wariantami trasy, które przebiegają obok domów mieszkańców Zawiśla oraz Zazamcza, ale także przez Ogrody Działkowe "Tajemniczy Ogród". Na miejscu mieszkańcy zastali stoły, na których pracownicy ratusza rozłożyli mapy przebiegu wariantów i flamastry. Na samym początku głos zabrał prezydent miasta, który poinformował, że:

"Jeżeli chodzi o stanowisko miasta, to będzie ono takie samo jak wybiorą mieszkańcy. Z tego względu są tu wydrukowane kartki, na których też bym chciał, żebyśmy w zespołach popracowali nad informacjami "za" i "przeciw" dla każdego wariantu. Propozycje są otwarte. Od jutra przez 2 tygodnie na platformie poświęconej konsultacjom społecznym poproszę, aby wszyscy się wypowiedzieli na temat każdego z tych wariantów "za" i "przeciw". Jeżeli Państwo jako najbardziej zaangażowani będziecie chcieli coś dopisać "za" lub "przeciw" to to jest miejsce, gdzie chciałbym żebyście to zrobili, dlaczego to jest ważne? Dlatego, że od jutra przez 2 tygodnie na platformie konsultacji społecznych poproszę mieszkańców Włocławka, żeby się wypowiedzieli na temat każdego wariantu na podstawie tych "za i przeciw" - to będzie załącznik. Po 2 tygodniach wynik głosowania będzie dla mnie obligatoryjny. To jest moja deklaracja w stosunku do mieszkańców Włocławka. "- mówił K. Kukucki

Po tym jeden z mieszkańców zgłosił pytanie, nawiązując do zakończonych już ankiet z czerwca:

"Jesteśmy wszyscy mocno zaangażowani w kolekcjonowanie ankiet, za którymi wariantami opowiada się społeczeństwo. Chciałbym wiedzieć jak te ankiety będą wpływały na Pana stanowisko"

Prezydent stwierdził, że nie będą w ogóle wpływały, ponieważ ankiety przeprowadza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Podkreślił, że dla niego obligatoryjny będzie wynik głosowania na miejskiej platformie. Zdaniem prezydenta, wariant W1, za którym optują zgromadzeni w sali mieszkańcy miasta, który to wariant jest najbardziej oddalony od domostw - przebiega w okolicach zakładu Anwil, to nie jedyny wariant którego chcą mieszkańcy. Stwierdził, że są i tacy którzy opowiadają się za wariantami bliższej osiedli mieszkaniowych. 

Przypomnijmy, że prezydent miasta rekomendował wariant nr 2, przeciwko któremu protest pod ratuszem zorganizowali mieszkańcy, o tym na spotkaniu z włocławianami mówił przedstawiciel GDDKiA ponad tydzień temu: 

"Pan prezydent Włocławka wskazał rekomendację wariantu 2, który wiem, że jest problematyczny i kością niezgody w zakresie mieszkańców czy działkowców, których będziemy w przyszłości wysiedlać."

Po deklaracji prezydenta o tym, że wynik ankiety na miejskiej platformie będzie dla niego obligatoryjny, padło pytanie o sens powielania procesu, który już się odbył. Jeden z mieszkańców Zawiśla, słusznie zwrócił uwagę, że sam prezydent zachęcał do wypełniania poprzednich ankiet. Mieszkańcy zmobilizowali się i je wypełnili, a wynik już jest znany. [Większość opowiedziała się za wariantem W1 (obok Anwilu) 97% głosów, na wariant W2 oddano 3% głosów, a wariant W3 - 1% głosów.]

-"Ja powiem wprost, obawiam się manipulacji. Ankiety, które wypisywaliśmy poprzednio były weryfikowane prawda? Imię, nazwisko, adres a teraz Panie prezydencie wyobraźmy sobie sytuację, że w ankiecie 97% odpowiedziało W1 a na platformie 56% opowie się za wariantem W4."?

Na to prezydent ripostował: -"A dlaczego tak?"

-"A dlaczego nie?- odpowiedział mieszkaniec Zawiśla. Czy można to wykluczyć? Nie rozumiem dlaczego pan prezydent upiera się na platformę. Są wyniki ankiety - które sam Pan powiedział żeby wypełniać".

Na to Krzysztof Kukucki stwierdził, że ogłasza konsultacje społeczne od 6 grudnia przez dwa tygodnie i na ich podstawie podejmie decyzję o wariancie najbardziej korzystnym dla mieszkańców Włocławka. 

"Jeżeli macie ochotę wpłynąć na pytania na opis tych wariantów czy są za czy przeciw, przedstawić te warianty głosującym zapraszam do dyskusji. Jeżeli nie, proszę poczekać dwa tygodnie na decyzję. Od kilku lat pracujemy na tej platformie i nigdy nie było zastrzeżeń, że była ona jakkolwiek zmanipulowana po trzecie musicie mieć świadomość tego że mieszkańcy Włocławka - część z nich dowiedziała się dopiero teraz w ogóle, że to S10 ma powstać i w jakich wariantach. Zamykam dyskusję na temat tego czy konsultacje będą czy nie bo to jest moja decyzja i taką podjąłem natomiast zapraszam do spotkania warsztatowego na temat przebiegu wariantów" - powiedział prezydent

Głos na koniec pierwszej części zabrała jeszcze mieszkanka Włocławka, która podkreśliła, że most na Wiśle nie będzie typową przeprawą mostową dla mieszkańców:

"Chciałabym, żeby było jasno powiedziane, że ten most nie będzie mostem, a trasą szybkiego ruchu o natężeniu bardzo wysokim i bardzo wysokim zanieczyszczeniu o tym, że na ten moment nie ma tam ani ścieżek rowerowych ani przejścia dla pieszych."

Po tej wypowiedzi prezydent zarządził, żeby mieszkańcy podzielili się na cztery zespoły i rozpoczęli pracę nad rozłożonymi mapami wariantów przebiegu trasy S10. Część mieszkańców przystąpiła do pisania argumentów za i przeciw na przygotowywanych przez ratusz kartkach, druga część skorzystała ze sposobności rozmowy z prezydentem. W związku z tym, że część mieszkańców zwróciła uwagę, że nie wszyscy posiadają dostęp do komputera z Internetem zapadła decyzja o tym, aby podobnie jak w przypadku Budżetu Obywatelskiego przygotować również w ratuszu stanowisko dla osób które chcą bezpośrednio oddać swój głos w tradycyjny sposób. 

Na koniec prezydent ogłosił, że głosowanie rozpocznie się dziś to jest 6 grudnia o godzinie 12:00 natomiast zakończy się 20 grudnia też o godzinie 12:00. Wynik tej ankiety będzie decyzją obowiązującą i rekomendowaną przez miasto Włocławek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Po tym jak zostaną zakończone konsultacje społeczne na platformie miejskiej ma odbyć się spotkanie w ratuszu (na początku stycznia) w których uczestniczyć ma prezydent oraz mieszkańcy. 

Zapytaliśmy o opinię po wczorajszym spotkaniu mieszkańców którzy byli na spotkaniu z prezydentem:

"Pan prezydent chce wprowadzić do miasta ruch o takim ogromnym natężeniu - bo to jest 40 000 pojazdów na dobę na obszary zurbanizowane, co jest sprzeczne z zaleceniami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i jest ewenementem na skalę krajową. Nigdzie w Polsce nie ma takich sytuacji, żeby ktoś trasę szybkiego ruchu wprowadzał do miasta. Trasy szybkiego ruchu nawet jak zobaczymy jak poprowadzone są dotychczasowe odcinki S10 to są przez obszary leśne, nie zurbanizowane, albo jak najdalej od obszarów zurbanizowanych, a prezydent wprowadza nam do miasta most tranzytowy. W wariancie W1, który jest przy Anwilu taki most odciąży transport tak czy inaczej - i odciąży most i odciąży tamę, ale przy okazji trasa W1 poprowadzona jest obok Anwilu czyli obok obszaru przemysłowego, a nie obok domów. Wówczas miałoby to na celu też zintensyfikowanie ewentualnego procesu rozwoju gospodarczego tego terenu. Może być taka sytuacja, że inny wynik głosowania będzie na platformie miejskiej oraz ankiet które pójdą do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i moim zdaniem to rozwiązanie: głosowanie na platformie miejskiej - zostało wprowadzone po to, aby przeforsować wariant prezydencki. Wariant W2 który pokrywa się z wariantem W4 to ta trasa przechodzi w odległości 50 - 100 - 150 metrów obok najbliższych domów. To jest kuriozum! To będzie katastrofa przy budowie i potem przy takim natężeniu ruchu. Jak to będzie wpływało na ich domy? Czy nikogo to nie interesuje? Co lepsze przy wariancie W3 trasa przechodzi obok domów nie 50 m tylko 10 m nikt się tymi mieszkańcami nie interesuje? A to jest moim zdaniem skandaliczne"  - podsumował mieszkaniec Zawiśla

O opinię poprosiliśmy także przedstawicielkę Ogrodów Działkowych:

"Nie podoba nam się to, że gmina Fabianki znalazła sobie rozwiązanie po swojej stronie i chroniąc swoje interesy. (...) Wariant W2 i W3 jest absolutnie nie do zaakceptowania przez mieszkańców Włocławka. Wariant W1 jest wariantem jedynym optymalnym, który najmniej ingeruje w osiedla mieszkaniowe Włocławka i najmniej jest szkodliwy jeżeli chodzi o hałas i zanieczyszczenie środowiska dla mieszkańców, natomiast gmina Fabianki w ogóle tego nie wzięła pod uwagę i stworzyła wariant 4 który dla nich jest korzystny, natomiast wpina się w nasz wariant drugi, który idzie centralnie w pobliżu Zawiśla i w pobliżu osiedla Zazamcze likwidując dwa duże ogrody działkowe, więc zaproponowaliśmy, bo nie chcemy być tacy jak mieszkańcy Fabianek, że chcemy pogodzić interesy jednych i drugich i chcielibyśmy, aby nasz wariant W1, który jest najmniej naszego punktu widzenia szkodliwy (i większość mieszkańców, którzy byli wczoraj na spotkaniu wypowiedziała się za W1) połączył się w jakiś sposób z wariantem czwartym, w sposób który też nie będzie ingerował w zabudowania i osiedla mieszkaniowe po tamtej stronie Wisły poza granicami Włocławka. Podobała mi się wczorajsza koncepcja burzy mózgów bądź grup dyskusyjnych przy każdym z projektów ponieważ były wyłożone duże mapy. Wady i zalety każdego z wariantów mieszkańcy mieli możliwość dopisać i na podstawie tych wszystkich informacji zostanie stworzona ta ankieta, która zostanie dzisiaj umieszczona na stronie Urzędu Miasta. Jestem mieszkańcem Śródmieścia natomiast posiadam ogród działkowy, który jest w rękach mojej rodziny od 50 lat nie wyobrażam sobie w ogóle likwidacji tak starych dużych ogrodów w granicach miasta będących naturalnym buforem pomiędzy Anwilem, a mieszkalną częścią Włocławka, gdzie jest prawie 190 ogrodów działkowych i nie rozumiem Generalnej Dyrekcji, że można zniszczyć 190 ogrodów, a chroni się raptem 4 zabudowania mieszkalne i gospodarcze. Nie rozumiem takiego podejścia, zawsze w takich inwestycjach ktoś jest poszkodowany, ale nie można brać pod uwagę tylko budynków. Mam rodzinę w pobliżu autostrady, trasa S10 to będzie 40 000 samochodów na dobę z prędkością do 130 km więc to będą drgania, to będzie hałas, to będzie zanieczyszczenie środowiska. Ogólnoświatowa tendencja jest taka, że ruch ciężki wyprowadza się na granicę lub poza granicę miasta, a u nas chce się wprowadzić ciężki ruch w środek miasta w środek osiedli 50 m od zabudowań mieszkańców. Mieszkańcy się na to nie zgodzą będą protesty Generalna Dyrekcja spotka się ze sprzeciwami i sprawami w sądzie. Myślę, że w interesie wszystkich jest znaleźć takie rozwiązanie, które będzie najmniej uciążliwe dla wszystkich. Co ważne na spotkaniu był przedstawiciel z Anwilu, czy osoba która kontaktowała się z Anwilem w sprawie S10 przechodzącej przez tereny torowiska czy tego rozjazdu kolejowego Anwilu i oni nie mają z tym problemu, dla nich jak najbardziej można tam inwestycje prowadzić".- stwierdziła pani Anna

Na spotkaniu byli także przedstawiciele osiedla Zazamcze:

"Ogólnie to spotkanie, które było umówione wcześniej miało przynieść w moim odczuciu decyzję ostateczną prezydenta. Bo wszystkie przedstawione przez nas argumenty zostały właśnie na tym pierwszym spotkaniu takim protestacyjnym przedstawione. Przedstawiliśmy argumenty z uwarunkowaniami prawnymi, ustaleniami wynikającymi z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, argumenty zdroworozsądkowe, których głównym celem było wyprowadzenie ruchu tranzytowego z 40 000 samochodów na dobę biegnących z portów w Szczecinie, w Gdańsku czyli cały wielki tranzyt, który miałby lecieć przez Włocławek. Zebrani wczoraj na spotkaniu byli za wariantem pierwszym W1, który omija Włocławek,  idący w okolicach wiaduktu kolejowego przed Anwilem czyli omija cały tranzyt idący czy mający iść przez nasze miasto, przez ulicę Toruńską i tak dalej... no i prezydent - o dziwo co nas zaskoczyło, nie powiedział o tym jakie są ostateczne decyzje na podstawie tego naszego pierwszego spotkania z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, gdzie były szacowane te procenty ile osób było za wariantem pierwszym, natomiast tutaj na tym spotkaniu prezydent zaproponował warsztaty dla ludzi zebranych na miejscu czyli około 150 osób bez zapowiedzi wcześniej jak to ma przebiegać w jakiej formule. Przedstawił nam na kartkach pozytywy i negatywy każdego przebiegu, które zresztą nie miały nic wspólnego z rzeczywistością były naciągane pod kątem mostu drogowego dla mieszkańców. Te 150 osób zgromadzone w ratuszu zaprosił do złożenia opinii przy tych czterech mapach i dał na to 20 minut, tak więc te konsultacje stały się tak naprawdę fikcją miało to by sens wtedy gdyby wydzielone zostały zespoły czteroosobowe, które opracowywałyby każdy wariant "za" i "przeciw",  a potem swoje dobre i złe strony przedstawiliby na ogólnym zebraniu i wtedy można by było coś wypracować wspólnego dla tej liczby. Tak się niestety nie stało, prezydent nas bardzo zasmucił, bo powiedział, że nie weźmie pod uwagę tych ankiet, które są wysyłane do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, które świadczyły o 97% procentach za wariantem numer jeden. Poinformował, że on załączy swoją ankietę na stronach UM Włocławek. W tych ankietach, a one będą decydujące o ostatecznej decyzji -  de facto nie bierze się pod uwagę tych 200 czy więcej osób, gdzie uderzenie jest w ich posesję w ich bezpieczeństwo a odwołał się do czegoś bliżej nieokreślonego czyli do ludzi, którzy w ogóle nie są tym zainteresowani tematem, albo będą poprzez wprowadzenie w błąd przez tą ankietę głosować nastawiając się głównie na most...   Jesteśmy tym bardzo zaniepokojeni i czekamy co będzie dalej nadal zbieramy ankiety i wysyłamy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i będziemy walczyć do upadłego. Zagrożenie jest nie tylko dla mieszkańców, ale też dla ujęcia wody Zazamcze bo jednym z wariantów zwłaszcza tym trzecim będzie przebiegała trasa przez cały zasób ujęcia wody Zazamcze, które zaopatruje 20 000 mieszkańców, a dodam że nie ma tam warstw ochronnych od powierzchni, więc każdy jakieś wypadek, (a będą przewożone z portów Szczecin, Gdańsk różne substancje)  mogą wyłączyć dostawę wody dla 20 000 ludzi"

Podsumowując: 

pierwsza tura ankiet z GDDKiA została zakończona i w jej wyniku miażdżąca większość opowiedziała się za wariantem W1. Ratusz rekomendował GDDKiA wariant nr 2, W2. Mieszkańcy zorganizowali pikietę, której konsekwencją jest ankieta miejska, którą dziś uruchomił ratusz i której wynik ma być obligatoryjny według deklaracji prezydenta. GDDKiA ponadto uruchomiła drugą turę ankiet, które z kolei trwają do 18 grudnia. 

Dziś na stronach ratusza opublikowano link do konsultacji społecznych. Klikając poniżej można oddać swój głos na preferowany wariant. 



Napisz komentarz

Komentarze

POW 11.12.2024 07:54
Głosujemy za mostem dla Włocławka - wariant 4.

W 1 10.12.2024 19:04
S 10 to będzie tranzyt Niemcy -Szczecin - Warszawa. Dlatego jest ogromnym szaleństwem budowanie tak blisko domów , bloków mieszkalnych. Tylko Wariant 1 jest możliwy do zaakceptowania .

Tom 09.12.2024 21:42
Wariant W3 powinien być odrzucony już na wstępnym etapie. Ochrona ujęcia wody to priorytet, zwłaszcza że zaopatruje ono 20 tysięcy mieszkańców

Jorg 10.12.2024 09:19
I został określony przez GDDKIA, jako "nierekomendowany", pozostał w planach z uwagi na obowiązek propozycji min. 3 wariantów na potrzeby decyzji RDOŚ.

Zazamcze 10.12.2024 15:40
Popieram

Leon 09.12.2024 17:35
Super , udało się panu Kukuckiemu, ludzie się pokłócą, a on zrobi jak będzie chciał. Myślicie ,że interesuje prezydenta wasze zdanie. Zasady gry zmienia w trakcie rozmowy, dlatego że mieszkańcy mieli inne zdanie . Zastanówcie się , od kiedy obwodnice są w miastach. Ten most w wariancie W1 też odciąża most stalowy i na tamie. Panie prezydencie, grupa biedronek też bierze udział w głosowaniu?

Aceton 09.12.2024 16:39
Wariant W1 to jedyny wybór, który minimalizuje wpływ na mieszkańców. Inne opcje są zbyt szkodliwe dla ludzi

Paweł 11.12.2024 07:56
Bzdura. W1 jest najbardziej kolizyjnym wariantem powodującym największą ilość wysiedleń i w dodatku niemożliwym z punktu widzenia środowiskowego.

W2 i w3 do kosza 09.12.2024 16:34
Wariant W2 i W3 to zagrożenie dla jakości życia i środowiska. Władze powinny skupić się na realizacji W1, który wydaje się najrozsądniejszym wyborem

Paweł 11.12.2024 08:00
W2 i W3 stanowią pierwotne plany. Na dziś, najlepszą (choć nie idealną) opcją jest W4 - wariant o najmniejszej ilości kolizji z zabudową mieszkalną, możliwy do realizacji z technicznego punktu widzenia, preferowany przez władze Miasta, zgodny z koncepcją trzeciego mostu dla Włocławka i wpisujący się w plany usprawnienia komunikacji we Włocławku (ul. Promienna itd.). W4 nie będzie też blokowany przez Fabianki.

Tylko ten 08.12.2024 17:46
Wariant W1 to rozwiązanie, które zasługuje na pełne poparcie. Przede wszystkim trasa przebiega przez obrzeża miasta w terenie przemysłowo-usługowym, co oznacza minimalny wpływ na życie mieszkańców. Wyprowadzenie tranzytu poza osiedla domów jednorodzinnych i bloków na Zazamczu oraz Zawiślu to ogromna korzyść dla osób mieszkających w tych rejonach. Dzięki temu zmniejszy się hałas, zanieczyszczenie powietrza oraz ryzyko wypadków z udziałem niebezpiecznych substancji. To również zgodne z Polityką Transportową Państwa, co dodatkowo potwierdza zasadność tego wyboru. Dla Anwilu, Miejskiej Strefy Gospodarczej i innych firm w okolicy, W1 oznacza łatwiejszy transport surowców i produktów, co poprawi konkurencyjność lokalnego przemysłu. Co więcej, nowa przeprawa mostowa rozładuje ruch na istniejących mostach i zmniejszy korki na DK 91, szczególnie w godzinach szczytu. Jedynym zauważalnym minusem jest konieczność wykupu nielicznych gospodarstw, ale biorąc pod uwagę korzyści, jest to koszt, który warto ponieść.

Jorg 08.12.2024 22:01
Fajnie, ale W1 przechodzi przez środek Witoszyna i w dodatku jest niemożliwy do zrealizowania. Głosuj sobie do woli.

AB 09.12.2024 11:27
A wariant W2-4 i 3 we Włocławku też przechodzi przez środek osiedli domów jednorodzinnych po prawej i lewej stronie Wisły.

Jorg 10.12.2024 09:22
Każdy wariant przechodzi przez jakieś tereny mieszkalne, a różnice są głównie w ilości budynków do wysiedlenia.

W1 08.12.2024 17:39
W1 W1 W1 tylko W1

Lizis 08.12.2024 09:45
Same stare dziady.

K.F. 07.12.2024 19:25
Czytając te wszystkie opinie trudno zrozumieć czym się kierują poszczególne osoby. Jak powiedział klasyk każdy posiada rozum lecz nie każdy wie do czego on służy. Decyzje gdzie będzie przebiegać S-10 popiera pan Grządziel bo musi zrobić a interes mieszkańców nie ma tu żadnego znaczenia. Przepisy jasno precyzują jak ma wyglądać trasa szybkiego ruchu, jeśli ktoś wierzy w przejazd przez most mieszkańców miasta to ma rację, tak będzie taki dostęp na rozjeździe A-1. Miastu i mieszkańcom ten most w takim rozwiązaniu nie jest potrzebny ,potrzebny jest wyłącznie do udrożnienia ruchu na S-10. W mieście mamy już wystarczające zatrucie smogiem, wystarczy przejść się na ulicę Królewiecką do Centrum Onkologii. Jeśli dopuścimy do dalszego trucia mieszkańców to ilość klientów będzie w Centrum Onkologii tylko rosła w następnych latach. CZY MUSIMY PRZEKONAĆ SIĘ JAK NA SKUTEK SMOGU UMIERA POKOLENIE WŁOCŁAWKA.

K.F 07.12.2024 18:56
Z wiadomych powodów prezydent będzie za s-10 przez działki pana Krzysztofa z wiadomych względów

Tramp 08.12.2024 08:28
Most w tym miejscu planowany był od dawna. Dlatego miasto zrobiło tam ogródki działkowe, a nie osiedle mieszkaniowe. Krzysiu też o tym wiedział, a że ma łeb na karku, to wykupił działki, bo wcześniej, czy później, coś tam będzie przecież budowane.

Znnnn 10.12.2024 15:39
Działki te są już od 50 lat to wtedy Prezydenta nie było na swiecie

Włocławianin 07.12.2024 18:18
Spotkanie dotyczyło przebiegu trasy S10 przez Włocławek i bezpośrednio jego mieszkańców. Dlatego mieszkańcy okolicznych gmin niech nie wypowiadają się na ten temat pod tym artykułem ! Włocławianie popierają tylko i wyłącznie wariant W1.

Likwidować ROD 07.12.2024 21:21
Jestem Włocławianinem i nie popieram wariantu 1.

Leon 08.12.2024 15:30
No to kicha, bo to jest jedna i ta sama droga, no chyba że auta będą przeskakiwać z wariantu 4 na wariant 1 przez most i tamę we Włocławku :]

Wariant III 07.12.2024 15:26
Wariant III, z budową jednocześnie trasy między osiedlowej Jadwiga II. Do tego pas dla ruchu miejskiego oraz chodniki i ścieżki rowerowe. Gdy ktoś myśli o MIEŚCIE i życiu w nim dalsze 40-60 lat. Dla złośliwych albo z perspektywą życia jak na WSi, najlepiej wariant I albo S10 omijające Włocławek.

Re 08.12.2024 15:31
Wariantu 3 już nie ma. Został zamieniony na W4.

Mieszkanka 08.12.2024 19:52
W -4 dotyczy trasy S -10 po drugiej stronie Wisły

Jorg 09.12.2024 12:10
Sugeruję pooglądać mapę przed głosowaniem.

Zazamcze 08.12.2024 22:49
W4 POWSTAL W WYNIKU KONSULTACJI BOGUCIN-FABIANKI,dotyczy głównie tamtych rejonów i połączony jest w W2 ,W3 dalej jest w grze

Tylko Wariant W1 07.12.2024 10:03
Włocławianie głosujcie za W1. Na Toruńskiej i tak już jest niewyobrażalny hałas, smród i korki w godzinach szczytu. Z jednej strony Zazamcza pociągi trąbiące prz każdych rogatkach, z drugiej krajowa 91 i czy potrzebna nam jeszcze S10 pod blokami?

Klon 07.12.2024 17:17
Głosujemy na most dla Włocławka -W4.

WLO 07.12.2024 18:25
Most dla Włocławka nie jest potrzebny. 90% ruchu samochodowego na obecnym moście generują pojazdy mieszkańców okolicznych gmin ! Nam włocławianom wystarczy ten obecny !

zak 09.12.2024 13:51
oddal sobie przebieg tej trasy na mapach google. to połączenie wschodu Europy z portem w Hamburgu. Na pewno chcesz cały ten tranzyt w mieście ?

Wlanka 07.12.2024 09:32
Panie Kukucki, mam nadzieję że to pana pierwsza i ostatnia kadencja. W czyim interesie pan działa?!

Tak dla Wariantu 4 we Włocławku 07.12.2024 07:46
Młodzi ludzie głosujecie na Wariant 4! To w was jest przyszłość naszego Miasta. Potrzebujemy tego mostu dla samochodów oraz ścieżki pieszo-rowerowe po obu stronach mostu. W tym miejscu jest bezwartościowy ROD. Mamy przepuścić swoją szansę na rozwój przez jakiś nabuntowanych ludzi?! Namawiajcie kolegów i koleżanki, rodziców i innych bliskich do głosowania na W4. Świetnym przykładem jest droga S7 pod Warszawą, gdzie dokładnie podwarszawskich miejscowościach funkcjonuje podobna opcja. Droga S7 jest tam tylko z nazwy. Ograniczenie do 70km/h i przejścia dla pieszych chodniki i ścieżki rowerowe. Nie słuchajcie działkowców! Głosujecie młodzi ludzie na Wariant 4!!

Mieszkaniec Włocławka 07.12.2024 02:15
Jeżeli chodzi o przebieg wariantu 1 na odcinku od Włocławka do Nowego Witoszyna zaczęło ostatnio interesować się stowarzyszenie ekologów zainteresowanych gatunkami pod ochroną. Na miejscu mówili, że będą blokować inwestycję na tym odcinku. Nie dopuszczą do tego żeby gniazda orłów oraz bobrów zostały zlikwidowane i zakłóciły ich spokój w naturze.

Zenek 10.12.2024 18:54
Stowarzyszenie ekologów też interesuje się przy działkach ROD są tam gniazda orlików ,bocianów oraz siedliska bobrów. Natura 2000 ,która jest pod ochroną.

w1 07.12.2024 01:13
W1 pozytywy: Pozytywy powstanie nowego, szybkiego połączenia z głównymi miastami regionu, tj. m.in. Warszawą, Toruniem, Płockiem i Bydgoszczą, umożliwienie aktywizacji gospodarczej w sąsiedztwie planowanej S10, co skutkować może powstaniem nowych miejsc pracy, przeniesienie ruchu tranzytowego poza obszary zurbanizowane, poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, powstanie nowy most przez Wisłę w okolicy Włocławka, bez znaczenia dla mieszkańców miasta w kontekście połączenia obszaru miejskiego (zjazdy na ul. Toruńskiej i w Nowym Witoszynie), możliwe przeniesienie części transportu ciężkiego ze stopnia wodnego, lokalizacja najbardziej oddalona od miasta (ok 3200 m. od zabudowy wielorodzinnej – bloki przy ul. Toruńskiej), możliwe szybkie połączenie z planowanym hubem kolejowym w tamtym rejonie (transport multimodalne). Negatywy nowy most przez Wisłę w okolicy Włocławka, bez znaczenia dla mieszkańców miasta w kontekście połączenia obszaru miejskiego (zjazdy na ul. Toruńskiej i w Nowym Witoszynie), w dalszym przebiegu trasa S-10 zlokalizowana jest w środku miejscowości Nowy Witoszyn, brak drogi dla rowerów i chodnika. Postulaty zgłoszone przez mieszkańców podczas spotkania w dniu 5 grudnia 2024 r. POZYTYWY: jedyny wariant akceptowalny przez Anwil S.A., z mostu będą korzystać mieszkańcy gmin ościennych, pracujących m.in. w Anwilu i pozostałych firmach zlokalizowanych w strefie przemysłowej, najbardziej korzystny, zgodny z przyjęta przez Rade Ministrów nr 253/2022 Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2022, przeniesienie ruchu tranzytowego poza tereny zielone, ulice Zazamcza m.in. ul. Rózinowska, Korabnicka, Ogrodowa (zamieszkałe domy jednorodzinne ), nikt nie chce mieszkać przy drodze ekspresowej, lokalizacja najbardziej oddalona od miasta, ale też ulic Rózinowskiej, Korabnickiej, Ogrodowej, brak negatywnego oddziaływania hałasu. NEGATYWY trasa poprowadzona przez środek Nowego Witoszyna – konieczność przeprojektowania trasy i włączenia do wariantu W-4

Mieszkaniec przy wariancie 1 07.12.2024 02:03
Dlaczego mieszkańcy Ul. Żyznej i ul. Toruńskiej mają odczuwać hałas, zapach spalin i mają mieszkać przy planowanej drodze. Anwil s.a wyraził zgodę na taki Wariant? Pokażcie pisemną zgodę skoro wypowiadajcie się w imieniu Azotów, które na tych terenach nie mają nic do powiedzenia. Są to działki prywatne, a nie przemysłowe w porównaniu do waszych działek ROD, które nie są waszą własnością. Kolej obok tej trasy? Pomysł, który umarł w sierpniu 2024 roku. Cpk będzie przebiegało przez wschodnią część Miasta. Nie wybrali tego wariantu kolejowego przez tereny bagniste oraz zwierzęta które są pod ochroną w lesie przy toruńskiej i Żyznej.

Tramp 08.12.2024 08:31
Anwil nie musi wyrażać zgody, bo nie jest decydentem, natomiast zapytany o opinię podobno niezbyt przychylnie się wyraził się o W1. Szczegółów nie znam.

hit 07.12.2024 00:56
Dzien dory, które warianty przebiegają przez działki grządzielskiego?

Likwidować ROD 07.12.2024 02:10
Wariant 3

Przeciwko wariantowi 1 07.12.2024 00:46
Zapłacę za każdy głos oddany na Wariant 4. Pisać kto chętny na dodatkowy $ 😊

;) 07.12.2024 00:55
Krzysztof?

Przeciwko wariantowi 1 07.12.2024 02:39
Ania?

Prawnik 07.12.2024 09:41
Twoją propozycją zajmie się policja. Nikt w internecie nie jest anonimowy.

Likwidować ROD 06.12.2024 22:50
Jak dobrze, że urzędnicy po cichu popierają Wariant 4. Działkowicze boją się tego głosowania bo wiedzą, że większość mieszkańców zagłosuje za wariantem 4. Nikogo nie będzie i nikogo nie obchodzi, że są tam działki ROD. Biorąc pod uwagę sumę wszystkich głosów to Wariant 4 wygrywa na linii Włocławek - Płock. Pozdrawiam działkowiczów Pakujcie się.

Działkowicze 07.12.2024 00:02
A ty pewnie sam z urzędu

Likwidować ROD 07.12.2024 00:37
Mogę być z urzędu. Nie robi mi to żadnej różnicy 😉

Mieszkanka 07.12.2024 01:04
Wariant 4 dotyczy mieszkańców Zawisla, obudźcie się. Problem jest po naszej stronie, to nie jest most dla Włocławka, tylko trasa tranzytowa szybkiego ruchu S 10 . A po za tym jakim prawem ma być wycięte kilka ha lasu przy Toruńskiej? Dla obwodnicy?

Likwidować ROD 07.12.2024 02:43
A jakim prawem ma być wycięte kilkanaście ha lasu we Włocławku i w stronę Nowego Witoszyna, przy wariancie 1?

Ja 07.12.2024 09:29
Egoistyczne chamidło!

Jorg 09.12.2024 12:14
Po prostu człowiek o innych poglądach, prawdopodobnie mieszkający w innej lokalizacji i aktywnie broniący swojego domu. Demokracja jest i każdy może mieć własne poglądy - komuna szczęśliwie się już skończyła.

Prezydent 06.12.2024 20:14
Niestety przykro na to patrzeć z boku. Miasto i mieszkańcy mają w końcu szansę dostać nowy most na drugą stronę Wisły który jest potrzebny ze względu infrastrukturalnych. Miasto po mimo problemów jakie ma ( bezrobocie dwukrotnie wyższe niż w województwach o podobnej wielkości) ma możliwości otrzymania mocnego impulsu gdy wybudują SMR. Niestety forma przekazu celu inwestycji i jej oddziaływania przez urzędników potwierdza tylko że mamy wciąż kastowe społeczeństwo. Urzędnicy nie rozumieją technicznych aspektów a osoby techniczne nie są zaproszone żeby przestawić różne warianty. Rozwiązanie które zostanie wybranego ma nie być idealne ale ma być optymalne z perspektywy społecznej. To oznacza że jedna stroną i druga musi z czegoś zrezygnować na rzecz większego dobra.

Wlanka 07.12.2024 09:33
No i budujcie ten most, ale w wariancie 1.

Jorg 07.12.2024 11:35
Przecież było spotkanie, na którym techniczne osoby próbowały wyjaśnić dlaczego W4 jest możliwy do realizacji, a pozostałe nie. Dziady z działek ich zakrzyczały i zagwizdały. Dyrektor GD nawet powiedział, że idzie do domu, skoro nikt go nie chce słuchać, a skoro ludzie chcą pogadać z Kukuckim o tunelu pod przejazdem kolejowym na Wienieckiej albo o szpitalu, to GD jest zbędna.

A więc 06.12.2024 20:13
Po co są budowane obwodnice miast ? Panie Kukucki chcemy w letnie dni pójść do lasu i odpocząć, a nie wdychać spaliny samochodów!!!!

Tramp 07.12.2024 11:36
To pójdziecie sobie przez Wisłę do lasu w Witoszynie na grzyby.

Bilek 06.12.2024 17:16
"amykam dyskusję na temat tego czy konsultacje będą czy nie bo to jest moja decyzja i taką podjąłem" - ale arogancja!

654 06.12.2024 17:15
Też się obawiam manipulacji i stawiam pytanie jak sprawdzimy prawdziwość oddanych głosów na tej miejskiej platformie? Już widzieliśmy raz w wyborach sondę na pewnym propagandowym portalu w tym mieście w którym było 101 czy tam 103%

Likwidować ROD 06.12.2024 22:47
Całe szczęście, że miasto po cichu popiera Wariant 4 😊

Jan 33 07.12.2024 19:02
Ciebie nikt nie popiera mąciwodo tylko W1 👍👍👍

Zazamka 06.12.2024 17:12
Do ludzi z Zazamcza i z Zawiśla Słuchajcie trzeba mocnej akcji informacyjnej. Piszcie mądre komentarze argumentujcie stanowisko informujcie sąsiadów rodzinę mobilizujcie się bo szykują nam piekło

Likwidować ROD 07.12.2024 00:39
Uzasadnienie tych ludzi. "Bo tak" "Bo przez nasze działki" "Nie inaczej i już" Argumenty na poziomie 4 latka. Nikt do tych ludzi nie podchodzi poważnie. Wręcz widać nienawiść urzędników do tych ludzi.

Jakaja 07.12.2024 09:38
Ty na razie żadnych racjonalnych argumentów nie przedstawiłeś, a jedynie co masz do powiedzenia to likwidacja ROD

Głośnik 06.12.2024 17:10
Naprawdę zagłosujecie na opcję która zniszczy ludzkie życie po to żeby mieć bliżej rzekomy most na który trzeba będzie wjechać na węźle autostrady A1, bez ścieżek rowerowych bez chodników? Ta cała propaganda że to jest most to żart który wylansowały pisiory jeszcze w tamtej kadencji a ruda temu wtórowała

Likwidować ROD 07.12.2024 00:40
Tak będziemy głosować za wariantem 4. Z tego co wiadomo w proponowanym wariancie 4 będą chodniki i ścieżki rowerowe.

ziom 07.12.2024 02:32
jaki chodnik i ścieżka rowerowa na trasie typu S? przy pędzących autach nawet 130km/h? widziałeś tak skonstruowane trasy? to będzie przeprawa - tranzyt - nie spacer po Śmigła Rydzego lub tamie - obudźcie się - tylko W1 z W4 - czyli rozwiązanie proponowane przez gminę Fabianki ale z ominięciem Nowego Witoszyna - przecież można 1km nadrobić lekkim łukiem tam jest możliwość żeby nie zmazywać z map tej miejscowości

Likwidować ROD 07.12.2024 06:53
Będzie w ograniczenie od Grodzkiej do Toruńskiej. Tak wiedziałem takie rozwiązanie przy tarasie S7 zaraz przy Warszawie, gdzie jako droga ekspresowa jest tylko z nazwy.

Jorg 08.12.2024 22:05
Trzeba było słuchać na spotkaniu, a nie gwizdać, to byś dosłyszał.

Włocławianie 07.12.2024 10:07
Nie będzie żadnych chodników i ścieżek. Nie kłam.

Mieszkanka 07.12.2024 00:55
Ten most jest potrzebny ale nie na Zazamczu, jest W-1 to projekt GDDKiA, jest w terenie najmniej kolizyjnym, no ale tam jest "czarny bocian" powiedział prezydent Kukucki😀

Mj 07.12.2024 01:06
"czarny bocian" ważniejszy niż my mieszkańcy i nasze domy ?🤔

Przeciwko wariantowi 1 07.12.2024 03:05
A mój dom i innych mieszkańców wariantu 1 jest mniej ważny niż wasze?

Wlocl 07.12.2024 09:46
Nas jest więcej

Tramp 08.12.2024 08:33
Tyle, że głupsi jesteście i głusi na argumenty.

Kloss 10.12.2024 09:26
Faceci z GD przedstawili analizy ilości domów do wyburzenia w poszczególnych wariantach. W1 jest akurat najbardziej kolizyjny.

zapomnieliście już? 06.12.2024 17:04
https://www.portalwloclawek.pl/artykul/11420,prezydent-potwierdza-szokujace-informacje-wywiad

Leon 06.12.2024 20:17
Bardzo ciekawe.

Qqgg 06.12.2024 17:03
Tylko W1 - nie dla intetesów jednego człowieka

Likwidować ROD 07.12.2024 00:41
Tylko wariant 4. Nie dla działkowiczów!

Marlena 06.12.2024 17:02
Jak ktoś myśli że będzie sobie korzystał z tego "mostu" do przejazdu na zawiśle i z powrotem to chyba ma coś z głową

Likwidować ROD 06.12.2024 22:36
A co przy wariancie 4 nie będzie zjzdow po jednej i drugiej stronie Wisły? Nie pisz głupot.

TylkoW1 07.12.2024 09:56
A ty ludziom ciemnoty nie wciskaj, boś nie Kurski.

Reklama
Reklamaprosto i po polsku
Reklama