Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 12 grudnia 2024 00:28
Reklama

W1, W2, czy W3? To ważne - zdecyduj w sprawie przebiegu trasy S10 przez Włocławek. Zostało tylko kilka dni

Podziel się
Oceń

W1, W2, czy W3? To ważne - zdecyduj w sprawie przebiegu trasy S10 przez Włocławek. Zostało tylko kilka dni

Do 20 grudnia czynna jest ankieta, w której mieszkańcy Włocławka zdecydują, który wariant powinien być realizowany. Przypomnijmy: droga ekspresowa S10 jest w strategicznych planach na szczeblu krajowym: Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. i połączy Warszawę ze Szczecinem, łącząc liczne trasy szybkiego ruchu (m.in. A1, A6, S3, S5, S6, S11). W ankiecie włocławianie zdecydują który wariant i w jakim przebiegu, zdaniem mieszkańców Włocławka, powinien być realizowany na terenie miasta. Wyniki ankiety i wyrażona w niej wola mieszkańców, będą jednocześnie stanowiskiem Miasta Włocławek w tej sprawie. 

W sprawie przebiegu trasy odbyły się już raz konsultacje społeczne, które zostały przeprowadzone przez GDDKiA. Wygrał wariant W1. Urząd Miasta rekomendował przebieg trasy W2, jednak po wyrażonym przez część mieszkańców niezadowoleniu zdecydowano o zorganizowaniu ankiety miejskiej, w której wyniki mają być obligatoryjne jako stanowisko miejskiego ratusza. 

W ankiecie znajdą państwo argumenty Za oraz Przeciw każdemu z wariantów, które to argumenty zatwierdził ratusz. Głosować można pod tym linkiem:

Uczestnicy ankiety proszeni są o wpisanie danych, takich jak: imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz adres e-mail, jako weryfikujący osobę wypowiadającą się w ankiecie. Z jednego adresu e-mail można zagłosować tylko raz.

Natomiast włocławianie, którzy byli obecni na zebraniu w sprawie S10 w ratuszu i uczestniczyli w pikiecie przeciwko wariantów W2 i W3, a których argumenty miały być zawarte w ankiecie, twierdzą, że nie znalazły się one na stronie konsultacji w związku z powyższym poprosili o przedstawienie ich na portalu. Poniżej nadesłana treść:

"Po ostatnich konsultacjach w sprawie przebiegu trasy S-10, przedstawiam (w załączeniu) zebrane i przeanalizowane opinie jako pozytywy i negatywy poszczególnych wariantów. Jeżeli będzie to możliwe proszę zamieścić je na Państwa Portalu."

Wariant W 1

Pozytywy

  1. Trasa przebiegać będzie po obrzeżach miasta w terenie przemysłowo-usługowym.

  2. Wyprowadzi  tranzyt poza tereny osiedli domów jednorodzinnych i bloków Zazamcza  i  Zawiśla.

  3. Będzie zgodna z Polityką Transportową Państwa.

  4. Ułatwi  transport surowców i produktów Anwilu, okolicznych firm i Miejskiej Strefy Gospodarczej.

  5. Dla mieszkańców osiedli domów jednorodzinnych i wielorodzinnych, a także ogrodów działkowych, nie zwiększy zagrożenia hałasem, zanieczyszczeniami, a nawet zredukuje obecne przekroczenia ich wartości oraz zminimalizuje skutki potencjalnych wypadków z udziałem substancji niebezpiecznych,.

  6. Most ułatwi dostęp do pracy pracownikom Anwilu, okolicznych firm i Miejskiej Strefy Gospodarczej, którzy pochodzą w większości z okolicznych gmin. Rozładuje to korki na dotychczasowych przeprawach mostowych.

  7. Zredukuje korki, zwłaszcza w godzinach szczytu, na DK 91 („stara jedynka”) oraz transport ciężki  z terenu miasta.

Negatywy

  1. Konieczność wykupów nielicznych gospodarstw .

Wariant W 2

Pozytywy 

  1. Brak

Negatywy

  1. Niezgodność z Polityką Państwa odnośnie tranzytu, wyrażonych aktami prawnymi:

  • a/ Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych  do 2030 z perspektywą  do 2033 roku  ( uchwała nr 253/2022 Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2022 r.)

  • b/ Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu do roku 2030 ( M.P. z 2019 r., poz. 1054).

  • c/  Program Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, dotyczący ochrony przed hałasem.

  • d/ Program Ochrony Środowiska  dla miasta  Włocławka na lata 2024 – 2027 z perspektywą do 2030 r.

  • e/ Strategiczna mapa hałasu dla miasta Włocławka (teren podlegający prawnej ochronie akustycznej, już teraz występują przekroczenia o 10 – 15 decybeli)

 

  1. Niezgodność z zapisami  „Studium uwarunkowań   i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Włocławka”, stanowią obszary mieszkalnictwa  z dominującym budownictwem jednorodzinnym (MN) po obu stronach Wisły.

  2. Przebieg trasy ma być realizowany  na terenach Rodzinnych Ogrodów Działkowych „Tajemniczy Ogród” i ”Zofijka”, w bezpośrednim sąsiedztwie 10-50 metrów od ulicy Rózinowskiej, która ma zostać drogą techniczną, na której  znajduje się osiedle domów  jednorodzinnych,  ROD „Azoty 1 i osiedle domów jednorodzinnych przy ul. Korabnickiej oraz na Zawiślu.

  3. Utrata wartości nieruchomości po obu stronach Wisły, dorobku życiowego mieszkańców i spadkobiorców.

  4. Wzrost, już występujących przekroczeń za sprawą hałasu, wibracji i zanieczyszczeń powietrza.

  5. Wprowadzenie na tereny mieszkaniowe tranzytu 40 tys. pojazdów /dobę  wraz ze skutkami potencjalnych wypadków z udziałem substancji niebezpiecznych.

 

Wariant W 3

Pozytywy

  1. Brak

Negatywy

  1. Będzie kolidował  z obowiązującymi przepisami prawa,  bo został zaplanowany  na terenie ochrony pośredniej  ujęcia wody „Zazamcze”, zaopatrującego w wodę 20  tysięcy mieszkańców.  W związku z tym,  wariant W3 nie powinien być poddawany analizie wielokryterialnej ponieważ jego lokalizacja już w początkowym etapie planowania powinna być wyeliminowana.

  2. Wycinka lasu wodochronnego pod budowę trasy, spowoduje ograniczenie zasobów ujęcia, gdzie znaczna część wody pochodzi z opadów atmosferycznych.

  3. Niezgodność z Polityką Państwa odnośnie tranzytu, wyrażonych aktami prawnymi:

  • a/ Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych  do 2030 z perspektywą  do 2033 roku ( uchwała nr 253/2022 Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2022 r.)

  • b/ Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu do roku 2030 ( M.P. z 2019 r., poz. 1054).

  • c/  Program Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, dotyczący ochrony przed hałasem.

  • d/ Program Ochrony Środowiska  dla miasta  Włocławka na lata 2024 – 2027 z perspektywą do 2030 r.

  • e/ Strategiczna mapa hałasu dla miasta Włocławka (teren podlegający prawnej ochronie akustycznej, już teraz występują przekroczenia o 10 – 15 decybeli)

 

  1. Niezgodność z zapisami  „Studium uwarunkowań   i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Włocławka”, stanowią obszary mieszkalnictwa  po obu stronach Wisły.

  2. Przebieg trasy ma być realizowany, w sąsiedztwie bloków Osiedla „Zazamcze”,  osiedla domów jednorodzinnych przy ul. Korabnickiej oraz na Zawiślu,  ROD „Azoty 1. 

  3. Utrata wartości nieruchomości po obu stronach Wisły, dorobku życiowego mieszkańców i spadkobiorców.

  4. Wzrost, już występujących przekroczeń za sprawą hałasu, wibracji i zanieczyszczeń powietrza.

  5. Wprowadzenie na tereny mieszkaniowe tranzytu 40 tys. pojazdów /dobę  wraz ze skutkami potencjalnych wypadków z udziałem substancji niebezpiecznych. Możliwość zanieczyszczenia warstwy wodonośnej, zaopatrującej 20 tys. mieszkańców w wodę pitną, a nawet likwidacją Ujęcia „Zazamcze”.

 

 Mieszkańcy, którzy posiadają zainstalowaną aplikację mMieszkaniec mogą zapoznać się ze szczegółami konsultacji oraz wygodnie wziąć udział w ankiecie w swoich telefonach. Aplikacja dostępna jest w sklepach GooglePlay: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.euroinnowacje.transparentnejst&hl=pl oraz AppStore: https://apps.apple.com/pl/app/mmieszkaniec/id1500572072 Zachęcamy do wypełnienia ankiety dotyczącej wskazania preferowanego wariantu drogi ekspresowej S10. Plan orientacyjny, plany sytuacyjne oraz więcej informacji wraz z ulotkami można znaleźć na stronie: https://cz1.s10a1-oaw.pl/ii-tura-spotkan-informacyjnych/

 


Napisz komentarz

Komentarze

W1 11.12.2024 22:38
Tylko W1 !!!

Oświecony 11.12.2024 22:13
Egoiści z działek piali, że na terenach przemysłowych nikt nie mieszka. Jak im powiedziano, że tam też ludzie mieszkają to mieli ich gdzieś i stwierdzili, że „to sie ich wysiedli”. Leśne dziadki od działek chcą blokady rozwoju miasta. Most jak najbliżej miasta, żebyśmy mogli z niego korzystać. Przeciwnicy gadają bajeczki, że nie będzie dla nas - słuchajcie uważniej GDDKIA, a nie piejecie, że wam bratki rozwala.

W1 11.12.2024 21:52
Tylko W1 !!!

AB 11.12.2024 20:32
Trudno uwierzyć w to że są ludzie, którzy chcą wprowadzenia ruchu tranzytowego do miasta na tereny mieszkaniowe i rekreacyjne. Ludzie obudźcie się i głosujecie na W1.

Mieszkanka 11.12.2024 20:11
Tranzyt poza terenami zamieszkałymi i działkami, jak najdalej od miasta! To jedyne logiczne rozwiązanie!

Włocławianka za W 1 11.12.2024 20:08
Istnieje wariant, który nikomu nie wchodzi w paradę, to dlaczego rozważany jest taki, który będzie przechodził ludziom pod oknami? Nie może komfort większości być ponad komfortem mniejszości. Użytkownicy mostu przejadą raz? Dwa razy dziennie? A dobowa szacunkowa przepustowość tej drogi to ok 40 000 aut na trasie Szczecin - Warszawa (pół Polski będzie jeździło pod oknami mieszkańców Włocławka). Dlatego uważam, że łączenie mostu z drogą S10 jest złym pomysłem.

Fraper 11.12.2024 16:55
Wariant 4 - most dla miasta. Rzecz oczywista.

Mieszkaniec 11.12.2024 20:16
Jaki most!? To jedynie przeprawa tranzytowa przez Wisłę z obciążeniem 40 tys. aut na dobę! Nieustający hałas i smog, a nie żaden rozwój! Wariat 1 - jedyny i rozsądny!!!

Mieszkanka 11.12.2024 20:21
Wariant 4 to nie most dla Włocławka! To droga tranzytowa

XX 11.12.2024 21:18
Nie taka oczywista, trasa przechodzi zbyt blisko osiedla domów jednorodzinnych.

Ewa 11.12.2024 16:28
Bardzo wnikliwa analiza wariantów. Głosuję na W1

Ewa 11.12.2024 16:26
Bardzo wnikliwa analiza wariantów. Głosuję na W1

Zofia 11.12.2024 15:56
Ze względu Środowiskowych jest nie możliwy Wariant 2,4 gdzie jest Natura 2000 (gniazda orlików oraz siedliska bobrów). Za blisko domów 20 metrów (przekroczone decybele i Smog). Spadek wartości nieruchomości. Wariant 3 jest za blisko bloków 360 metrów. Czynniki rakotwórcze dla Całych rodzin ( Hałas,spaliny ) Spadek wartości nieruchomości. Takiej przyszłości nie chcemy dla Siebie i Naszych rodzin. Obwodnice w Całej Polsce buduju się poza miastem. Chyba że tunelem pod ziemią tak jak jest w Warszawie. Tylko Wariant nr 1 ,gwarantuje czyste powietrze dla miasta

Bolo 11.12.2024 16:56
Chyba byliśmy na różnych spotkaniach. O względach środowiskowych była mowa w przypadku W1.

Zofia 11.12.2024 15:55
Ze względu Środowiskowych jest nie możliwy Wariant 2,4 gdzie jest Natura 2000 (gniazda orlików oraz siedliska bobrów). Za blisko domów 20 metrów (przekroczone decybele i Smog). Spadek wartości nieruchomości. Wariant 3 jest za blisko bloków 360 metrów. Czynniki rakotwórcze dla Całych rodzin ( Hałas,spaliny ) Spadek wartości nieruchomości. Takiej przyszłości nie chcemy dla Siebie i Naszych rodzin. Obwodnice w Całej Polsce buduju się poza miastem. Chyba że tunelem pod ziemią tak jak jest w Warszawie. Tylko Wariant nr 1 ,gwarantuje czyste powietrze dla miasta

Wariant. Nr 1 11.12.2024 15:47
Rozwój miasta to także czyste powietrze i mniejszy halas i proszę niewprowadzac w błąd ,żadnych decyzji środowiskowych niema jeszcze ,jedyna osoba która mówiła o przeciwskazaniach był Kukucki aż dyrekcja GDDKi A była zdziwiona a W3 wprowadzą trasę szybkiego ruchu do miasta ,z jednej strony bloki.z drugiej osiedle domków. Tylko W1 idzie przez strefę przemysłowa więc jest najlepsza opcją

Włocławianin 11.12.2024 15:28
S10 tylko w wariancie W1. To oczywiste. Nie potrzebujemy spalin i hałasu w mieście !

sppp 11.12.2024 13:55
Jak zwykle ludzie oleją ankiete a potem będzie płacz

Pispeo jedno zło 11.12.2024 13:23
Uważam że każdy z tych przebiegów jest poroniony Naprawdę można to lepiej poprowadzić bez krzywdy dla innych ale oczywiście nikt Przecież w tym państwie nie rządzi bo jest mądry tylko dlatego że jest cwany nie chodzi mi tutaj o samorząd tylko o rząd jeden i drugi pełno baranów tam siedzi

W1 11.12.2024 13:14
Nie wiem po co te konsultacje cyrk Prezydent powinien dla dobra Włocławian zdecydować o wariancie W1

Mieszkanka 11.12.2024 20:20
Dokładnie tak, gdyby miał na względzie dobro mieszkańców Włocławka. Nigdzie nie wprowadza się drogi tranzytowej do terenów miejskich. U nas tylko W 1 jest najlepszy i najmniej kolizyjny, bo przechodzi przez tereny przemysłowe.

ala 11.12.2024 21:24
No jasne, że tak. Wszędzie buduje się takie drogi poza miastami

Zazamcze 11.12.2024 13:13
Tylko W1 nie narusza interesów włocławian

wło 11.12.2024 15:26
Głosy okolicznych gmin w tej sprawie NIE interesują włocławian. !

Morda 11.12.2024 19:51
No i fajnie. Zatem drogi nie będzie, ani mostu :)

olek 11.12.2024 21:32
Most przez Włocławek ma odciążyć ruch tranzytowy, czyli będą jeździły nim głównie ciężarówki. Takie drogi wyprowadza się poza miasto a nie do miasta!

AB 11.12.2024 19:54
Nikomu nie życzę drogi ekspresowej blisko domu

Reklama
Reklamajak rozmawiać ze sztuczną inteligencją
Reklama