Do 20 grudnia czynna jest ankieta, w której mieszkańcy Włocławka zdecydują, który wariant powinien być realizowany. Przypomnijmy: droga ekspresowa S10 jest w strategicznych planach na szczeblu krajowym: Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. i połączy Warszawę ze Szczecinem, łącząc liczne trasy szybkiego ruchu (m.in. A1, A6, S3, S5, S6, S11). W ankiecie włocławianie zdecydują który wariant i w jakim przebiegu, zdaniem mieszkańców Włocławka, powinien być realizowany na terenie miasta. Wyniki ankiety i wyrażona w niej wola mieszkańców, będą jednocześnie stanowiskiem Miasta Włocławek w tej sprawie.
W sprawie przebiegu trasy odbyły się już raz konsultacje społeczne, które zostały przeprowadzone przez GDDKiA. Wygrał wariant W1. Urząd Miasta rekomendował przebieg trasy W2, jednak po wyrażonym przez część mieszkańców niezadowoleniu zdecydowano o zorganizowaniu ankiety miejskiej, w której wyniki mają być obligatoryjne jako stanowisko miejskiego ratusza.
W ankiecie znajdą państwo argumenty Za oraz Przeciw każdemu z wariantów, które to argumenty zatwierdził ratusz. Głosować można pod tym linkiem:
Uczestnicy ankiety proszeni są o wpisanie danych, takich jak: imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz adres e-mail, jako weryfikujący osobę wypowiadającą się w ankiecie. Z jednego adresu e-mail można zagłosować tylko raz.
Natomiast włocławianie, którzy byli obecni na zebraniu w sprawie S10 w ratuszu i uczestniczyli w pikiecie przeciwko wariantów W2 i W3, a których argumenty miały być zawarte w ankiecie, twierdzą, że nie znalazły się one na stronie konsultacji w związku z powyższym poprosili o przedstawienie ich na portalu. Poniżej nadesłana treść:
"Po ostatnich konsultacjach w sprawie przebiegu trasy S-10, przedstawiam (w załączeniu) zebrane i przeanalizowane opinie jako pozytywy i negatywy poszczególnych wariantów. Jeżeli będzie to możliwe proszę zamieścić je na Państwa Portalu."
Wariant W 1
Pozytywy
Trasa przebiegać będzie po obrzeżach miasta w terenie przemysłowo-usługowym.
Wyprowadzi tranzyt poza tereny osiedli domów jednorodzinnych i bloków Zazamcza i Zawiśla.
Będzie zgodna z Polityką Transportową Państwa.
Ułatwi transport surowców i produktów Anwilu, okolicznych firm i Miejskiej Strefy Gospodarczej.
Dla mieszkańców osiedli domów jednorodzinnych i wielorodzinnych, a także ogrodów działkowych, nie zwiększy zagrożenia hałasem, zanieczyszczeniami, a nawet zredukuje obecne przekroczenia ich wartości oraz zminimalizuje skutki potencjalnych wypadków z udziałem substancji niebezpiecznych,.
Most ułatwi dostęp do pracy pracownikom Anwilu, okolicznych firm i Miejskiej Strefy Gospodarczej, którzy pochodzą w większości z okolicznych gmin. Rozładuje to korki na dotychczasowych przeprawach mostowych.
Zredukuje korki, zwłaszcza w godzinach szczytu, na DK 91 („stara jedynka”) oraz transport ciężki z terenu miasta.
Negatywy
Konieczność wykupów nielicznych gospodarstw .
Wariant W 2
Pozytywy
Brak
Negatywy
Niezgodność z Polityką Państwa odnośnie tranzytu, wyrażonych aktami prawnymi:
a/ Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 z perspektywą do 2033 roku ( uchwała nr 253/2022 Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2022 r.)
b/ Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu do roku 2030 ( M.P. z 2019 r., poz. 1054).
c/ Program Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, dotyczący ochrony przed hałasem.
d/ Program Ochrony Środowiska dla miasta Włocławka na lata 2024 – 2027 z perspektywą do 2030 r.
e/ Strategiczna mapa hałasu dla miasta Włocławka (teren podlegający prawnej ochronie akustycznej, już teraz występują przekroczenia o 10 – 15 decybeli)
Niezgodność z zapisami „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Włocławka”, stanowią obszary mieszkalnictwa z dominującym budownictwem jednorodzinnym (MN) po obu stronach Wisły.
Przebieg trasy ma być realizowany na terenach Rodzinnych Ogrodów Działkowych „Tajemniczy Ogród” i ”Zofijka”, w bezpośrednim sąsiedztwie 10-50 metrów od ulicy Rózinowskiej, która ma zostać drogą techniczną, na której znajduje się osiedle domów jednorodzinnych, ROD „Azoty 1 i osiedle domów jednorodzinnych przy ul. Korabnickiej oraz na Zawiślu.
Utrata wartości nieruchomości po obu stronach Wisły, dorobku życiowego mieszkańców i spadkobiorców.
Wzrost, już występujących przekroczeń za sprawą hałasu, wibracji i zanieczyszczeń powietrza.
Wprowadzenie na tereny mieszkaniowe tranzytu 40 tys. pojazdów /dobę wraz ze skutkami potencjalnych wypadków z udziałem substancji niebezpiecznych.
Wariant W 3
Pozytywy
Brak
Negatywy
Będzie kolidował z obowiązującymi przepisami prawa, bo został zaplanowany na terenie ochrony pośredniej ujęcia wody „Zazamcze”, zaopatrującego w wodę 20 tysięcy mieszkańców. W związku z tym, wariant W3 nie powinien być poddawany analizie wielokryterialnej ponieważ jego lokalizacja już w początkowym etapie planowania powinna być wyeliminowana.
Wycinka lasu wodochronnego pod budowę trasy, spowoduje ograniczenie zasobów ujęcia, gdzie znaczna część wody pochodzi z opadów atmosferycznych.
Niezgodność z Polityką Państwa odnośnie tranzytu, wyrażonych aktami prawnymi:
a/ Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 z perspektywą do 2033 roku ( uchwała nr 253/2022 Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2022 r.)
b/ Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu do roku 2030 ( M.P. z 2019 r., poz. 1054).
c/ Program Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, dotyczący ochrony przed hałasem.
d/ Program Ochrony Środowiska dla miasta Włocławka na lata 2024 – 2027 z perspektywą do 2030 r.
e/ Strategiczna mapa hałasu dla miasta Włocławka (teren podlegający prawnej ochronie akustycznej, już teraz występują przekroczenia o 10 – 15 decybeli)
Niezgodność z zapisami „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Włocławka”, stanowią obszary mieszkalnictwa po obu stronach Wisły.
Przebieg trasy ma być realizowany, w sąsiedztwie bloków Osiedla „Zazamcze”, osiedla domów jednorodzinnych przy ul. Korabnickiej oraz na Zawiślu, ROD „Azoty 1.
Utrata wartości nieruchomości po obu stronach Wisły, dorobku życiowego mieszkańców i spadkobiorców.
Wzrost, już występujących przekroczeń za sprawą hałasu, wibracji i zanieczyszczeń powietrza.
Wprowadzenie na tereny mieszkaniowe tranzytu 40 tys. pojazdów /dobę wraz ze skutkami potencjalnych wypadków z udziałem substancji niebezpiecznych. Możliwość zanieczyszczenia warstwy wodonośnej, zaopatrującej 20 tys. mieszkańców w wodę pitną, a nawet likwidacją Ujęcia „Zazamcze”.
Mieszkańcy, którzy posiadają zainstalowaną aplikację mMieszkaniec mogą zapoznać się ze szczegółami konsultacji oraz wygodnie wziąć udział w ankiecie w swoich telefonach. Aplikacja dostępna jest w sklepach GooglePlay: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.euroinnowacje.transparentnejst&hl=pl oraz AppStore: https://apps.apple.com/pl/app/mmieszkaniec/id1500572072 Zachęcamy do wypełnienia ankiety dotyczącej wskazania preferowanego wariantu drogi ekspresowej S10. Plan orientacyjny, plany sytuacyjne oraz więcej informacji wraz z ulotkami można znaleźć na stronie: https://cz1.s10a1-oaw.pl/ii-tura-spotkan-informacyjnych/
Napisz komentarz
Komentarze