PROGRAM WYBORCZY:
PIERWSZY ETAP:
- zmniejszenie wynagrodzenia prezydenta i zastępcy do ustawowego minimum. To samo dotyczy diet radnych;
- system dodatkowych wynagrodzeń dla wszystkich pracowników sfery budżetowej, którzy rzetelnie i efektywnie wykonują swoje obowiązki względem mieszkańców Włocławka (z pominięciem tych wszystkich, którzy w pracy nie potrafią się odnaleźć);
- rozpoczęcie prac nad utworzeniem fabryki miejskich aut elektrycznych, która w przyszłości będzie jednym z większych zakładów pracy w naszym regionie. Równoczesne dostosowywanie MPK do modernizacji taboru do zbliżających się norm unijnych dotyczących ilości autobusów elektrycznych;
- likwidacja zbędnych procedur administracyjnych powodujących chaos i bezsensowną biurokrację tam, gdzie to możliwe (rząd/sejm i tak rokrocznie tworzy nowe regulacje);
- usunięcie zbędnych elementów zapychających infrastrukturę drogową (np. koszmarne gazony, zbędne słupki) na Śródmieściu i innych osiedlach w celu zwiększenia ilości miejsc parkingowych;
- likwidacja płatnej strefy parkowania lub wprowadzenie wzorem krajów europejskich kart zegarowych dla osób chcących załatwić drobną sprawę w centrum;
- pracownicy strefy parkowania zasilą Straż Miejską, która zacznie chronić obywateli a nie ich represjonować. Świetnie sprawdzą się w likwidacji śródmiejskich melin, gdzie sprzedaje się tak zwaną pampę i rozpija społeczeństwo. Efekty ich pracy będą sowicie nagradzane;
- rozpoczęcie programu rozbudowy monitoringu miejskiego i umożliwienie mieszkańcom wglądu do każdej kamery (Traffic Cams);
- powołanie Miejskiego Konserwatora Zabytków w celu uwolnienia zwykłych śródmiejskich (i nie tylko) ruder spod ochrony władz wojewódzkich, blokujących w ten sposób skuteczną rewitalizację. Wpłynie to na pozyskanie często dużych już uzbrojonych działek pod nowoczesne budownictwo mieszkaniowe;
- znacznie skuteczniejsza niż do tej pory stymulacja spółki Orlen i uzależnionych od niej firm do finansowania zawodowego sportu, promującego ich działalność;
- rozszerzenie godzin urzędowania wydziałów, które borykają się z długimi terminami realizacji spraw mieszkańców. Wpłynie to na większą konkurencyjność działań mieszkańców Włocławka w stosunku do rywalizujących z nimi obywateli ościennych miast. Nie będzie potrzeby zwalniania się z pracy na czas załatwienia sprawy;
- odpowiednia kontrola miejskich inwestycji - tych w trakcie wykonywania i tych, które się dopiero zaczną. Przyniesie to cały szereg korzyści (oszczędności) bieżących oraz wyeliminuje zbędne koszty tuż po wygaśnięciu gwarancji;
- sprawiedliwy (uzależniony od liczby członków) podział pieniędzy dla organizacji pozarządowych i klubów sportowych z równoczesnym podniesieniem kwot na tego typu cele;
- rozpoczęcie programu "Jak zestarzeć się to we Włocławku", do realizacji którego zostaną zaproszone wszystkie organizacje senioralne w naszym mieście. Program wiąże się z odpowiednim ich wsparciem i dofinansowaniem, co poskutkuje rozwojem infrastruktury medycznej i wzrostem dochodów całego miasta (turystyka medyczna itp.);
- bezpartyjność prezydenta zagwarantuje pozyskanie odpowiednich funduszy na likwidację barier dla osób starszych, niepełnosprawnych i kobiet dźwigających wózki z dziećmi. Pieniądze pozyskamy wbrew grymasom władz partyjnych w ilości niezbędnej do realizacji tego celu.
- rozpoczęcie budowy parkingów na blokowiskach we współpracy ze wspólnotami (dla uświadomienia: 1000 miejsc parkingowych to koszt zaledwie 1,3 mln złotych - diody na moście kosztowały 2 mln!). Skończymy waśnie międzysąsiedzkie o miejsce do parkowania;
- inicjacja procesu uwalniania terenów pod budowę jedno- i wielorodzinną. To niezrozumiałe dlaczego tyle działek miejskich leży odłogiem a mieszkańcy szukają terenów poza miastem!
- usprawnienie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach o montaż tzw. sekundników, które wyprodukowane zostaną we Włocławku. Da to wymierne oszczędności kosztów eksploatacji aut mieszkańców i poprawi poziom bezpieczeństwa;
- otwarcie przejazdu przez tory przy ulicy Kaliskiej i dalsze tego konsekwencje w postaci zmniejszenia poziomu hałasu pociągów przejeżdżających przez miasto;
- rozpoczęcie budowy przejazdów i przejść pod i nad torami w kilku miejscach w mieście. Da to gigantyczne oszczędności dla całej gospodarki Włocławka;
- zeskanowanie wszystkich ulic Włocławka w celu optymalnego wykorzystania środków na ich przyszłe remonty. Unikniemy ponownego rozkopywania wyremontowanych jezdni. W ten sposób koszt inwestycji drogowych zmniejszy się znacznie;
- włocławskie wodociągi nie wykorzystują swoich możliwości w pełni (60% mocy przerobowych). Praktycznie bezkosztowo uzyskamy tańszą wodę dla mieszkańców i bonifikatę dla najuboższych do np. 3 metrów sześciennych bez jakiejkolwiek opłaty. Wpłynie to na poziom sanitarny i zmniejszy liczbę zachorowań społeczności włocławskiej co zapewni większą efektywność pracy dla dobra miasta;
- pozyskiwanie od początku kadencji wszystkich możliwych dotacji z każdego możliwego źródła na przydatne działania (oprócz dotacji na "inwestycje" generujące zbędne koszty). Udzielimy pomocy prawnej wszelkim podmiotom działającym na terenie Włocławka, aby również one mogły skorzystać z zewnętrznego finansowania;
- rozpoczęcie sprowadzania do miasta inwestorów z branż niekolidujących z lokalnymi firmami, co wpłynie w znaczący sposób na podniesienie płac w mieście i zasili budżet miasta.
- przekonanie sieci handlowych do włączenia się w prezydencki program "Wspieramy lokalne produkty". Spowoduje to wzrost zatrudnienia, płac i produkcji we włocławskich firmach;
- rzetelna współpraca dla dobra mieszkańców z ościennymi gminami i starostwem powiatowym. Współpraca oparta na obopólnych korzyściach a nie piętrzeniu problemów między jednostkami samorządu terytorialnego;
- zmniejszenie opłat za żłobki i przedszkola dla osób, które w pełni sił potrzebne będą do tworzenia dobrobytu miasta;
- stały, pełny dostęp do prezydenta pracowników sfery budżetowej i reszty mieszkańców Włocławka;
- szeroko zakrojony recykling jako odpowiedź na problem, jaki lokalni politycy mają ze składowiskiem śmieci w Machnaczu (cały świat zarabia na śmieciach!);
- obniżenie cen paliw dla włocławian poprzez wprowadzenie większej konkurencji z preferencjami dla lokalnych przedsiębiorców;
- osłony finansowe dla potrzebujących emerytów i rencistów, niezbędna pomoc prawna urzędowych prawników przy uzyskiwaniu i zwiększaniu rent i emerytur od instytucji rządowych, którym być może 'na rękę' jest, że takie świadczenia dla mieszkańców Włocławka są minimalizowane;
- priorytetowe finansowanie kierunków nauczania we włocławskich szkołach, przygotowujących młodzież do pracy w zawodach przydatnych w rozwoju gospodarki miasta przy jednoczesnym modelowaniu programu nauczania pod potrzeby miejskie;
- w sferze kultury, zarówno publicznej, jak i pozarządowej, odpowiednie zachęty finansowe i know-how, zmierzające do kreowania lokalnych talentów tak, aby w przyszłości ich twórczość stała się marką akceptowaną, uznawaną i pożądaną na terenie całego kraju i Europy. Zapraszanie włocławskich twórców na wszelkiego rodzaju imprezy rangi ogólnopolskiej zapewni promocję Włocławka i wymierne korzyści finansowe (twórcy będą wracać do miasta nie z laurką i dyplomem, ale z pieniędzmi za sprzedane bilety);
- rozpoczęcie rywalizacji z Wojewódzkim Szpitalem Specjalistycznym na płaszczyźnie stworzenia konkurencji dla najbardziej zyskownych zabiegów medycznych. W tym celu wykorzystamy Miejski Zespół Opieki Zdrowotnej, zmuszając w ten sposób zarząd województwa w Toruniu do odpowiedniego dofinansowania Szpitala Wojewódzkiego we Włocławku. Będzie to trend odwrotny niż w poprzednich kadencjach;
- większe fundusze na profilaktykę zdrowotną. nie potrzebujemy jako społeczność ponosić kosztów na drenujące nasze portfele zabiegi (stomatologia, onkologia);
- przywrócenie Izby Wytrzeźwień, która stanie się placówką dochodową, niezbędną do utrzymania porządku w mieście. Zlikwiduje to problem pijanych awanturników na SOR, którzy ze względu na konieczność zwolnienia służb, obsługiwani są w pierwszej kolejności;
- pomoc dla każdej organizacji senioralnej w celu uzyskania lokalu dla wyjątkowo potrzebnej działalności utrzymującej seniorów w dobrej kondycji. Niech żyją nam jak najdłużej, gdyż finansuje ich budżet centralny i trzeba ich traktować jak korzyść dla miasta, a nie zbędny balast;
- likwidacja bezprawnych opłat cmentarnych związanych z utrzymaniem grobów;
- wpłynięcie na lokalne uczelnie (a gmina ma wpływ gigantyczny) aby zaniechały kierunków nauczania służących tylko temu, że wyedukowana w nich młodzież opuszcza miasto lub powiększa rzeszę bezrobotnych;
- preferencje w zakupach u lokalnych przedsiębiorców przez gminę i instytucje w celu stymulacji produkcji dóbr, które do tej pory kupujemy na zewnątrz (począwszy od banalnych dyplomów i medali, a skończywszy na wyposażeniu placów zabaw, wiatach przystankowych i siłowniach "pod chmurką");
- Włocławska Informacja Turystyczna, która do tej pory w ofercie ma nierzadko produkowane w Chinach gadżety, poszerzy swoją ofertę o kupowane od lokalnych twórców unikalne wyroby rękodzielnicze jako prawdziwe pamiątki z turystycznych pobytów (kiedyś taką działalność prowadziła Cepelia);
- wdrożenie prac nad likwidacją opłat za komunikację miejską dla mieszkańców Włocławka;
- rozejm pomiędzy właścicielami psów a tymi, którzy ich nie mają, poprzez specjalne wybiegi dla czworonogów wzorem racjonalnie zarządzanych miast przez bezpartyjnych prezydentów;
- cmentarz dla zwierząt;
- dostarczenie taniego ciepła ze znacznie sprawniej zarządzanego Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w celu wyeliminowania duszącego nas smrodu w sezonie grzewczym;
- w razie nieuzyskania przez nasz komitet większości w Radzie Miasta - referenda lokalne w celu uniknięcia obstrukcji obrad miejskich przez konkurencję KWW Macieja Maciaka;
- koniec z finansowaniem imprez o charakterze konsumpcyjnym, mających na celu promowanie się lokalnej władzy (kolejne oszczędności);
- pełna współpraca z tymi członkami partii, którzy będą kierowali się interesem mieszkańców, a nie własnym i swojej partii;
DRUGI ETAP:
- poszerzanie specjalnej strefy ekonomicznej ze względu na spodziewany rozrost przedsiębiorczości;
- likwidacja opłat za komunikację miejską dla mieszkańców Włocławka;
- wchłonięcie gminy Włocławek w strukturę administracyjną miasta;
- tak, jak było to w pierwotnych planach, gdy Włocławek się rozwijał, poszerzenie drogi przez Michelin do czterech pasów;
- pełne podłączenie nieruchomości do instalacji wodnokanalizacyjnej na terenie całego miasta;
- seryjna produkcja aut elektrycznych i rozwinięcie sieci kooperantów współpracujących z włocławską fabryką aut elektrycznych;
- utwardzenie wszystkich dróg w mieście;
- spełniając prośby i życzenia kierowców jednośladów, powstanie toru testowego przy włocławskiej fabryce aut elektrycznych, który będzie udostępniany włocławianom;
- w związku z planowaną rozbudową miasta i zwiększeniem zaludnienia - budowa drugiego mostu. bezpartyjny prezydent będzie w stanie bardziej zmotywować rząd do współfinansowania tej inwestycji
(materiał sfinansowany z KWW Macieja Maciaka)
Napisz komentarz
Komentarze