Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 14 maja 2025 10:14
Przeczytaj!
Reklama

Znane są wyniki miejskich konsultacji, które trwały do 20 grudnia. Wybrano preferowaną trasę drogi ekspresowej S10

Podziel się
Oceń

Znane są wyniki miejskich konsultacji, które trwały do 20 grudnia. Wybrano preferowaną trasę drogi ekspresowej S10

W piątek, 22 grudnia, na oficjalnym profilu Facebookowym Urzędu Miasta Włocławka ogłoszono wyniki konsultacji społecznych dotyczących przebiegu drogi ekspresowej S10. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami prezydenta Krzysztofa Kukuckiego, wynik głosowania miał być obligatoryjny i przedstawiony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jako oficjalne stanowisko miasta.

Wyniki głosowania

W konsultacjach społecznych oddano 1244 ważne głosy. Największe poparcie uzyskał wariant W1, co oznacza, że większość mieszkańców opowiedziała się za trasą przebiegającą w pobliżu zakładów Anwilu, z dala od gęsto zaludnionych obszarów Zawiśla i Zazamcza. Wariant W3, który zakłada przebieg trasy blisko istniejących zabudowań mieszkalnych i Ogrodów Działkowych „Tajemniczy Ogród,” otrzymał mniejsze poparcie. Pozostałe głosy rozłożyły się na inne warianty.

"Mieszkańcy wypowiedzieli się w sprawie poparcia dla jednego z wariantów budowy drogi ekspresowej S10 w granicach administracyjnych miasta. W ankiecie na portalu wloclawek.konsultacjejst.pl oddaliście 1244 ważnych głosów. Zdecydowana większość ankietowanych opowiedziała się za Wariantem W1. Kolejnym wyborem był Wariant W3. Tak, jak Prezydent Krzysztof Kukucki obiecał na spotkaniu z mieszkańcami, to będzie oficjalne stanowisko miasta w rozmowach z GDDKiA."- brzmi komunikat

Dlaczego mieszkańcy wybrali W1?

Wariant W1 od początku był faworytem wśród mieszkańców, którzy podkreślali, że trasa ta najmniej ingeruje w życie społeczności lokalnych i nie narusza terenów rekreacyjnych ani osiedli mieszkaniowych. Ponadto, przebieg w okolicy Anwilu pozwala na lepsze skomunikowanie obszarów przemysłowych i potencjalnie wspiera ich rozwój gospodarczy. Wariant W1 oddala również problem zanieczyszczenia i hałasu od gęsto zaludnionych obszarów. 

Kontrowersje wokół konsultacji

Choć wyniki konsultacji zostały przyjęte przez wielu z ulgą, w trakcie spotkań z mieszkańcami pojawiły się obawy co do sensu przeprowadzania nowego głosowania, skoro wyniki pierwszych ankiet przeprowadzonych przez GDDKiA również wskazywały na znaczące poparcie dla wariantu W1 (97% głosów). Część mieszkańców wyraziła obawy, że proces głosowania mógłby zostać zmanipulowany na rzecz wariantów preferowanych przez ratusz, takich jak W2 lub W3. Ostateczne wyniki rozwiały te wątpliwości, a prezydent Krzysztof Kukucki zadeklarował, że rekomenduje wariant W1 Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zgodnie z wolą mieszkańców.

Co dalej?

Decyzja o wyborze wariantu W1 jako preferowanego przez Włocławek stanowi ważny krok w procesie planowania drogi ekspresowej S10. Jak zapowiedział prezydent miasta, wyniki konsultacji społecznych zostaną przekazane GDDKiA jako oficjalne stanowisko miasta. Jednocześnie warto pamiętać, że GDDKiA prowadzi jeszcze własne analizy i proces konsultacji. Ostateczna decyzja o przebiegu trasy zależy od szeregu czynników, w tym analiz środowiskowych i ekonomicznych, które zostaną uwzględnione w końcowym etapie projektowania.

 


Napisz komentarz

Komentarze

WOJ 11.01.2025 14:07
Dlaczego nie ma podanych wyników głosowania. Coś tu nieładnie pachnie. Chyba ,że ja nie wiem jak je znaleźć. Wzywam wszystkich - należy walczyć do samego końca. Coś mi tu mi mówi, że Prezydent coś knuje. Ku-ku ma od dawna swój plan na most i do niego dąży.

Bolo 30.12.2024 20:23
Jest dobrze. Włocławek generalnie "ma to gdzieś". Garstka ludzi jest przeciwna, ale to tylko garstka, a reszcie jest wszystko jedno. W dodatku Fabianki popierają W4, więc koniec tych cyrków - bierzmy się za budowę mostu dla Włocławka.

Pioneer 29.12.2024 18:46
A od kiedy trasa 10 prowadzi przez Włocławek? Przecież to nie po trasie po starej 10-tce..., więc po co ciągnąć ją tam skoro jest już A1 do Warszawy?

political fiction 28.12.2024 10:19
Fikcja nie konsultacje, wariant już był wybrany.

AB 28.12.2024 23:28
Trzeba walczyć nie można się poddawać. To jest nie zgodne z prawem, nie zgodne z polityką ekologiczną Państwa. Ja będę walczyć do końca nie odpuszczę.

Tylko W1 28.12.2024 08:10
No i super ! To jest wybór najlepszego wariantu czyli W1.

w1 27.12.2024 23:40
Wygrała najlepsza opcja

Maria 27.12.2024 23:30
Prawda jest taka, że cokolwiek by nie było rekomendowane i ile konsultacji nie przeprowadzone to oni i tak zrobią sobie trasę jak chcą jakimiś z dupy argumentami to poprą i tyle, ludziom sie wydaje że coś mogą

AN 28.12.2024 23:31
Walczmy i nie odpuszczajmy bo GDDKiA chce nas wziąć na zmęczenie

słabo 27.12.2024 23:22
Tylko 1% mieszkańców wzięło udział w tych komsultacjach. Tylko tylu interesowała ta trasa, podobnie jak wybory na prezydenta. Włocławek to sami ignoranci

John 28.12.2024 17:30
Tylko 1% mieszkańców jest za wariantem w1 reszta pewnie za innymi jeśli oznacza to rozwój miasta i ułatwienia

AB 28.12.2024 23:50
Czy naprawdę uważasz, że rozwój zależy od wprowadzenia 40 tysięcy samochodów na dobę przyczyni się do rozwoju miasta ? W jakim zakresie,? Pomyśl o tym, że w innych miastach buduje się obwodnice, aby ominąć miasta, chronić mieszkańców przed hałasem, zanieczyszczeniem powietrza . Przemyśl ten temat i zrozum , że to nie czynnik , który ma wpływ na rozwój miasta.

w1 27.12.2024 23:15
Wygrała najlepsza opcja

s10 27.12.2024 22:37
Ciekawe czy w ogóloe to powstanie

W3 27.12.2024 21:33
Ile miał W3?

dziwne 27.12.2024 23:18
Panie tego się nie dowiesz, dziwne że na jakieś wyrywki to jest podawane

wyniki prosze 27.12.2024 23:19
Dołączam, ile miały pozostałe w?

Wariant III 27.12.2024 21:24
I co ci co blokowali, co wybrali? Wariant III miał najwięcej sensu i szans rozwoju dla miasta i mieszkańców. A ogródki działkowe można stworzyć w innym miejscu, tylko trzeba chcieć zmian. Co sami co blokowali na placu cyrkowym, co sami co blokowali wszystko co przyczynia się do podwyższenia statutu miasta jego potencjału a sami co reprezentują?

AB 28.12.2024 23:08
Czy naprawdę uważasz, że wprowadzenie ruchu tranzytowego do miasta spowoduje podwyższenie statusu miasta i jego potencjału ? Nie pomyślałeś o tym, że to może zniszczyć życie wielu ludziom, zniszczyć ich spokój, ich miejsce na Ziemi, tym bardziej, że istnieje możliwość realizacji w innej lokalizacji. Przemyśl ten temat w kontekście obowiązujących obecnie zasad zawartych w programach , planach państwowych, wojewódzkich, gminnych w zakresie ochrony środowiska dot. wyprowadzania ruchu tranzytowego z miast , budowy obwodnic w celu zmniejszenia uciążliwości hałasu, zanieczyszczenia powietrza.

Jorg 30.12.2024 20:20
Gdzie te miasto? Kilometr od najbliższego osiedla mieszkaniowego, to jest "za miastem", choć faktycznie w granicach administracyjnych. Tak sobie możemy też opowiadać, że Anwil też zlokalizowany jest w mieście :)

Włocławianin 29.12.2024 15:24
Masz jakieś problemy z myśleniem ? Co za bzdury wypisujesz !

ile na reszte? 27.12.2024 21:22
Czemu nie ma dokładnych wyników

W 27.12.2024 17:32
I tak zrobią co chcą

W 27.12.2024 18:30
Zawsze można decyzję bojkotować

Reklama
Reklama
Reklama