W piątek, 22 grudnia, na oficjalnym profilu Facebookowym Urzędu Miasta Włocławka ogłoszono wyniki konsultacji społecznych dotyczących przebiegu drogi ekspresowej S10. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami prezydenta Krzysztofa Kukuckiego, wynik głosowania miał być obligatoryjny i przedstawiony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jako oficjalne stanowisko miasta.
Wyniki głosowania
W konsultacjach społecznych oddano 1244 ważne głosy. Największe poparcie uzyskał wariant W1, co oznacza, że większość mieszkańców opowiedziała się za trasą przebiegającą w pobliżu zakładów Anwilu, z dala od gęsto zaludnionych obszarów Zawiśla i Zazamcza. Wariant W3, który zakłada przebieg trasy blisko istniejących zabudowań mieszkalnych i Ogrodów Działkowych „Tajemniczy Ogród,” otrzymał mniejsze poparcie. Pozostałe głosy rozłożyły się na inne warianty.
"Mieszkańcy wypowiedzieli się w sprawie poparcia dla jednego z wariantów budowy drogi ekspresowej S10 w granicach administracyjnych miasta. W ankiecie na portalu wloclawek.konsultacjejst.pl oddaliście 1244 ważnych głosów. Zdecydowana większość ankietowanych opowiedziała się za Wariantem W1. Kolejnym wyborem był Wariant W3. Tak, jak Prezydent Krzysztof Kukucki obiecał na spotkaniu z mieszkańcami, to będzie oficjalne stanowisko miasta w rozmowach z GDDKiA."- brzmi komunikat
Dlaczego mieszkańcy wybrali W1?
Wariant W1 od początku był faworytem wśród mieszkańców, którzy podkreślali, że trasa ta najmniej ingeruje w życie społeczności lokalnych i nie narusza terenów rekreacyjnych ani osiedli mieszkaniowych. Ponadto, przebieg w okolicy Anwilu pozwala na lepsze skomunikowanie obszarów przemysłowych i potencjalnie wspiera ich rozwój gospodarczy. Wariant W1 oddala również problem zanieczyszczenia i hałasu od gęsto zaludnionych obszarów.
Kontrowersje wokół konsultacji
Choć wyniki konsultacji zostały przyjęte przez wielu z ulgą, w trakcie spotkań z mieszkańcami pojawiły się obawy co do sensu przeprowadzania nowego głosowania, skoro wyniki pierwszych ankiet przeprowadzonych przez GDDKiA również wskazywały na znaczące poparcie dla wariantu W1 (97% głosów). Część mieszkańców wyraziła obawy, że proces głosowania mógłby zostać zmanipulowany na rzecz wariantów preferowanych przez ratusz, takich jak W2 lub W3. Ostateczne wyniki rozwiały te wątpliwości, a prezydent Krzysztof Kukucki zadeklarował, że rekomenduje wariant W1 Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zgodnie z wolą mieszkańców.
Co dalej?
Decyzja o wyborze wariantu W1 jako preferowanego przez Włocławek stanowi ważny krok w procesie planowania drogi ekspresowej S10. Jak zapowiedział prezydent miasta, wyniki konsultacji społecznych zostaną przekazane GDDKiA jako oficjalne stanowisko miasta. Jednocześnie warto pamiętać, że GDDKiA prowadzi jeszcze własne analizy i proces konsultacji. Ostateczna decyzja o przebiegu trasy zależy od szeregu czynników, w tym analiz środowiskowych i ekonomicznych, które zostaną uwzględnione w końcowym etapie projektowania.
Napisz komentarz
Komentarze