Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 05:50
Reklama

Najwięcej wypadków powodują kierowcy Volvo, Skody, Toyot i Mazd, a najmniej Citroena

Podziel się
Oceń

Najwięcej wypadków powodują kierowcy Volvo, Skody, Toyot i Mazd, a najmniej Citroena

Autor: fot.archiwum

Media obiegło zestawienie, z którego wynika, że najbezpieczniejszymi kierowcami na drogach są… użytkownicy BMW. Ranking uwzględniał jednak tylko deklaracje samych kierowców robiących kalkulację składki obowiązkowej polisy OC, i to tylko za III kwartał 2019. Tymczasem do tragicznych w skutkach wypadków z udziałem kierowców tej marki dochodzi bardzo często.

Najgłośniejszy wydarzył się ostatnio 20 października w jednej dzielnic Warszawy, gdy jadący z prędkością około 130 km/h kierowca BMW potrącił śmiertelnie pieszego, który przechodził przez ulicę po pasach z kobietą i dzieckiem w wózku. W tym miejscu obowiązywał limit prędkości 50 km/h.

Kierowcy BMW są mocni w deklaracjach, ale blisko 30 proc. z nich ma na koncie przynajmniej jedną szkodę komunikacyjną. Firma Punkta przeanalizowała faktycznie sprzedane polisy OC, by sprawdzić, kierowcy jakich marek samochodów powodują najwięcej wypadków, a jakich najmniej. Nie jest zaskoczeniem, że najwięcej szkód mają kierowcy najczęściej ubezpieczanych marek, dlatego… że jest ich po prostu najwięcej na rynku.

Zupełnie inaczej sytuacja wygląda, gdy sprawdzimy, jaki procent kierowców miał w swojej historii ubezpieczenia jakąś szkodę i ilu ich przypada na 1000 samochodów tej marki. Najwięcej „szkodowych” kierowców jeździ Volvo, Skodą, Toyotą i Mazdą. Kierowcy BMW są dopiero na 5. miejscu wśród powodujących najmniej wypadków. Najbezpieczniej jeżdżą kierowcy samochodów marki Citroen. Za nimi są kierowcy Fiatów, Volkswagenów i Mercedesów.

"Trudno ocenić, jak duży wpływ na cenę polisy ma marka ubezpieczanego samochodu w danym towarzystwie, bo każda z firm prowadzi własne statystyki i ma własną historię wysokości wypłat odszkodowań z tytułu OC. W analizie „wypadkowości” i stawianiu tez, które marki aut najczęściej biorą udział w wypadkach lub którzy kierowcy najczęściej je powodują, warto wziąć pod uwagę zweryfikowaną liczbę szkód, a nie tylko deklaracje składane na wstępnym etapie kalkulowania składki."- twierdzi Bartłomiej Roszkowski, członek zarządu Punkta

Dane, jakie zebrała Punkta pokazują, że wyniki dla kierowców poszczególnych marek są dość zbliżone. Można nawet powiedzieć, że przeciętnie niemal 1/3 kierowców danej marki (z marek aut najczęściej ubezpieczanych) ma historię wypadkową za sobą.

 



Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklamajak rozmawiać ze sztuczną inteligencją
Reklama