Jedna z Czytelniczek naszego portalu zapytała nas o ketchup Dworski, bowiem od jakiegoś czasu nie może napotkać produktów tej marki na sklepowych półkach. Pojawił się natomiast ketchup i inne produkty nazywające się tak jak firma wytwarzająca Dworski we Włocławku, czyli "Ketchup Polskie Przetwory". Czytelniczka pyta nas:
"Co oni znowu nawyprawiali i czy ten dawny włocławski ketchup to ten Polskie Przetwory, czy znowu sprzedali markę Dworski czy może zakład padł, czy ktoś go kupił, bo tyle zamieszania to już dawno nie było, a ja bym normalnie chciała kupować ketchup, który lubię"- podkreśla pani Sylwia
Z pytaniami o markę Dworski zwróciliśmy się do rzecznika Krajowej Spółki Cukrowej z Torunia, do której należy zakład z Włocławka. Zadaliśmy szereg pytań m.in od kiedy Ketchup Dworski nie jest dostępny? Co jest przyczyną braku tego produktu? Czy na jego miejsce został wprowadzony inny ketchup? Czy receptura nowego ketchupu różni się od "Dworskiego"? Czy ta zmiana jest wprowadzona na stałe, czy testowo i czy "Dworski" wróci jeszcze do sklepów? Czym podyktowane jest wycofanie "Dworskiego" i wprowadzenie na jego miejsce nowego produktu?
Z odpowiedzi jaką uzyskaliśmy wynika, że ketchup o nazwie Dworski na półki już nie powróci, bowiem:
"Marka Dworski przeszła rebranding i od początku 2019 roku, na półkach sklepowych znaleźć można produkty (znane dotychczas jako Dworski), pod marką Polskie Przetwory." - informuje rzecznik Szymon Smajdor
Rebranding, czyli “odnowienie” marki. Jak wskazuje rzecznik spółki, receptura pozostała niezmienna, zatem ketchup Polskie Przetwory to dawny Dworski, a wcześniej włocławski.
"Inkorporacja i skutecznie wdrożony plan restrukturyzacji, w tym także rebranding marki, na „Polskie Przetwory” pozwoliły na dalszy stabilny rozwój firmy.
W listopadzie ub.r. Zakład "Polskie Przetwory" we Włocławku, rozszerzył rodzinę swoich produktów o sosy pomidorowe do potraw: spaghetti, boloński i słodko-kwaśny, wyprodukowane na bazie warzyw, szczególnie pomidorów, zakontraktowanych od rolników z okolic Włocławka."- dodaje Szymon Smajdor
Zmiana nazwy z "Ketchup Włocławski" na "Ketchup Dworski" była związana ze sprzedażą innej firmie nazwy. Wymyślono więc dość nietrafioną nazwę "Dworski". Nazwa ta była szeroko komentowana i dość krytykowana. Kampania medialna związana z nagłośnieniem nowej nazwy "Dworski" musiała pochłonąć ogromne fundusze. Dworski bił po oczach na portalach, w telewizjach, gazetach, odbywały się konferencje prasowe, targi, wyprodukowano gadżety, filmy, spoty, ketchup dworski był jednym z głównych sponsorów Anwilu Włocławek. Po dwóch latach zrezygnowano z nazwy i promuje się nową. Jedną z osób, która krytykowała nową nazwę był redaktor Maciej Maciak, na którego program natknęliśmy się dziś na YouTube "Smutna prawda o ketchupie z Włocławka" link TUTAJ. Zapytaliśmy czy wie, że marka Dworski przeszła rebranding i czy kupuje nowe produkty:
"Przy tej okazji proszę mi pozwolić na krótką lekcję kapitalizmu dla rządzących miastem oraz innych polityków, którzy potrafią tylko wydawać publiczne pieniądze zamiast je zarabiać dla obywateli.
Byłem przy tym jak Marek Wojtkowski załatwiał nowego właściciela dla włocławskiego KZPOW. Rządził wtedy miastem Andrzej pałucki, który mógł skorzystać z prawa pierwokupu dla gminy Włocławek. Z tego co pamiętam zakład sprzedano za około 3 mln złotych. Jak się domyślamy taka cena to wręcz darowizna za tak dużą nieruchomość w tej lokalizacji. W skrócie - zakład sprzedano po ogołoceniu go z najcenniejszej wartości czyli z nazwy "KECZUP WŁOCŁAWEK". Może się to komuś wydawać dość dziwne, że sama nazwa produktu może być tyle warta, jednak magia słowa "Włocławek" w połączeniu ze słowem "keczup" ceniona była w całej Polsce i zagranicą. Od początku byłem przeciwnikiem tej nazwy z różnych względów. Zarówno pod rządami PO jak i PiS tłumaczyłem decyzyjnym politykom, że zapisy umowy traktujące o tym iż Zakład nie może produkować keczupu pod nazwą "WŁOCŁAWEK" w łatwy sposób można ominąć i jeszcze dobrze przy tym zarobić - powiększając załogę. Umowa o sprzedaży zakładu umożliwiała produkcję tego samego keczupu jednak wymagała zmiany nazwy. Ktoś wymyślił "Dworski" i tak zostało...
Proszę sobie wyobrazić, że nasz Zakład produkuje taki keczup i sprzedaje go w beczkach 208 litrów miejskiej spółce w lub innemu włocławskiemu podmiotowi pod nazwą "KECZUP". Kupujący te beczki konfekcjonuje produkt do słoików różnej wielkości doklejając etykietę "JEDYNY KECZUP PRODUKOWANY WE WŁOCŁAWKU" lub nieco bezczelniej "KECZUP Z WŁOCŁAWKA", lub nawet "KECZUP WŁOCŁAWEK"! Wtedy nasz zakład rusza pełną parą z produkcją, większym zatrudnieniem, okoliczni plantatorzy wznawiają uprawy pomidora, powstaje lub się wzmacnia nowy producent keczupu - słowem wszyscy zadowoleni. Do takich decyzji trzeba jednak dorosnąć albo pozbyć się partyjnego siodła, które będzie nas jeszcze długo uciskać jako mieszkańców."
My ze swojej strony zapytaliśmy kto podjął decyzje o zmianie nazwy marki "Dworski" na "Polskie Przetwory" oraz ile przeznaczono łącznie funduszy na promowanie marki "Dworski". Do tematu wrócimy, po uzyskaniu tych informacji.
Napisz komentarz
Komentarze