W 2013 r. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (KRBRD) wyraziła zgodę na oznakowanie eksperymentalne w zakresie oznaczenia kierunkowego i tablic szlaku drogowego na budowanej autostradzie A1 na odcinku Toruń - Kowal. Do końca roku oznakowanie eksperymentalne zostało wyniesione na pierwszej części tego odcinka pomiędzy Toruniem a Włocławkiem. Od tego czasu oznakowanie eksperymentalne zostało już wdrożone na 57 odcinkach dróg w całej Polsce. Pod koniec 2019 r. wyniesione zostało m.in. na kilku odcinkach drogi ekspresowej S5 (woj. wielkopolskie: autostrada A2 - węzeł Lipno, autostrada A1 - granica z woj. wielkopolskim) oraz na śląskim odcinku autostrady A1 Częstochowa Północ - Częstochowa Blachownia. Znaki, odbiegające nieco od dotychczasowych, mają stanowić ewolucyjną zmianę oznakowania standardowego, stworzoną w oparciu o opinie przesyłane przez użytkowników dróg i analizy GDDKiA. Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pyta kierowców o zdanie na temat znaków:
"Zapraszamy do udziału w badaniu skierowanym do użytkowników dróg krajowych, które dotyczy kwestii oznakowania. Jego celem jest poznanie opinii kierowców na temat oznakowania eksperymentalnego oraz obecnie obowiązujących rozwiązań w zakresie znaków drogowych. Pytania dotyczyć będą także znaku 19 111 oraz ogólnej oceny oznakowania dróg zarządzanych przez GDDKiA. W tym ostatnim punkcie można m.in. wskazać których znaków jest za dużo, a których na sieci dróg krajowych przydałoby się więcej."
Ankietę można wypełnić pod tym LINKIEM.
Napisz komentarz
Komentarze