Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest gotowy do obsługi programu Rodzina 500 plus. Już od nowego roku w formie elektronicznej zacznie przyjmować wnioski o nowe świadczenia wychowawcze, jeszcze niewypłacane, czyli np. na nowo narodzone dzieci, a od lutego na kolejny okres, rozpoczynający się od czerwca 2022 r. Natomiast gminy jeszcze do końca maja 2022 r. będą kontynuowały wypłaty przyznanych już świadczeń.
"Osoby, które obecnie otrzymują świadczenie 500 plus z gmin, aktualnie nic nie muszą robić, a przede wszystkim nie muszą zgłaszać tego faktu do ZUS. Świadczenie 500 plus będą miały wypłacane przez gminy do końca okresu, na jaki je otrzymały, czyli do końca maja 2022 r. W tych sprawach nadal należy kontaktować się z pracownikami samorządowymi. Natomiast od 1 lutego 2022 r. będą mogły składać do ZUS wnioski na kolejny okres rozpoczynający się 1 czerwca 2022 r. w ramach nowego naboru" – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Przygotowania do obsługi programu Rodzina 500 plus trwają już od dłuższego czasu
"Pierwsze wnioski trafią do nas po nowym roku. Złożyć je będzie można wyłącznie drogą elektroniczną przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną i portal Empatia" – dodaje rzeczniczka.
Nowelizacja ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci przenosi ustalanie uprawnień do świadczenia wychowawczego oraz jego wypłatę z gmin do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Dla klientów zmieni się przede wszystkim to, że wnioski o świadczenie od nowego roku będzie można składać tylko drogą elektroniczną, a wypłata świadczeń będzie przekazywana wyłącznie na rachunek bankowy. Ważna zmiana ustawy dotyczy również sposobu prowadzenia postępowań w sprawie świadczenia wychowawczego- pisma, informacje i decyzje będą przekazywane w formie elektronicznej za pośrednictwem PUE ZUS.
"Każdy klient, który będzie potrzebował pomocy przy założeniu konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i złożeniu internetowo wniosku o 500 plus, taką pomoc uzyska na Sali Obsługi Klienta w każdej placówce ZUS" – zapewnia Krystyna Michałek.
Napisz komentarz
Komentarze