W sobotę (23 kwietnia) inspektorzy kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego na autostradzie A1 wytypowali do kontroli ciągnik siodłowy z naczepą niskopodwoziową. Znajdowały się na niej big bagi o łącznej masie 25 t. Materiałowe worki były wypełnione kamiennym kruszywem, ale nieskutecznie zabezpieczono je przed przemieszczeniem się w trakcie jazdy. Jeden z worków był przewrócony, przez co jego zawartość wysypywała się na drogę. Nieprawidłowe było zarówno umocowanie ładunku, jak i zastosowany rodzaj naczepy. Big bagi pełne kruszywa nie zostały w ogóle zabezpieczone przed przesunięciem się do przodu. W przypadku gwałtownego zahamowania mogłoby to stworzyć poważne zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego. Oprócz tego, kontrola stanu technicznego wykazała usterkę niebezpieczną. Na jednej z opon, na osi napędowej, inspektorzy stwierdzili oderwane fragmenty bieżnika i uszkodzony metalowy kord. Usterka ta dyskwalifikowała pojazd z dalszego użytkowania na drogach publicznych.
Wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem wszczęto postępowania administracyjne. Kierowca został ukarany mandatami karnymi, a dowody rejestracyjne pojazdów zatrzymano. Ładunek został przeładowany na pojazdy z zabudową samowyładowczą (wywrotki). Uszkodzoną oponę wymienił wezwany przez przewoźnika na miejsce kontroli mobilny serwis.
Napisz komentarz
Komentarze