2 listopada o godz. 16.00 w Brzeskim Centrum Kultury i Historii odbędzie się spotkanie informacyjne ws. budowy obwodnicy Brześcia Kujawskiego. W trakcie spotkania mieszkańcy będą mogli się zapoznać z wariantami przebiegów obwodnicy. Zgłaszać swoje opinie i pytania. Dostępna ma być także ankieta.
OPIS PROJEKTOWANYCH PRZEBIEGÓW OBWODNICY BRZEŚCIA KUJAWSKIEGO:
WARIANT W1 (fioletowy)
Wariant ten rozpoczyna się włączeniem w istniejącą drogę krajową nr 62 ok. km 53+600. Następnie odchodzi w kierunku pd-wsch. W km 0+850 planowane jest pierwsze skrzyżowanie, które połączy obwodnicę z centrum Brześcia Kujawskiego. W km 2+960 projektowana trasa przecina drogę wojewódzką nr 270 (proponowane skrzyżowanie). Później trasa dużym łukiem zmienia kierunek na północny – wschód. Obwodnica będzie przeprowadzona estakadą nad doliną rzeki Zgłowiączki. W km 4+260 trasa przecina drogę powiatową nr 2911C (przejazd drogowy), a w km 5+200 drogę wojewódzką nr 265 (proponowane skrzyżowanie). Projektowana obwodnica w km 6+200 przecina się z drogą gminną (proponowany przejazd drogowy), a w km 7+840 będzie poprowadzona nad istniejącą drogą krajową nr 62, aby w km 9+030 połączyć się z nią na skrzyżowaniu jednopoziomowym. Trasa włącza się w istniejącą drogę krajową w km ok 62+140.
Dla wariantu 1 przewiduje się cztery połączenia z istniejącą siecią drogową:
- skrzyżowanie z istniejącą DK 62 i drogą gminną nr 190445C,
- skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 270,
- skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 265,
- skrzyżowanie z istniejącą DK 62 i drogą gminną nr 190433C.
WARIANT W1B (czerwony)
Wariant jest kompilacją wariantów nr 1 i 2. Początkowy przebieg trasy, aż do okolic estakady nad doliną Zgłowiączki przebiega po trasie wariantu 1, następnie trasa przechodzi w ślad wariantu 2. Trasa rozpoczyna się włączeniem w istniejącą drogę krajową nr 62 ok. km 53+600. Następnie odchodzi w kierunku pd-wsch. W km 0+850 planowane jest pierwsze skrzyżowanie, które połączy obwodnicę z centrum Brześcia Kujawskiego. W km 2+960 projektowana trasa przecina drogę wojewódzką nr 270 (proponowane skrzyżowanie). Później trasa dużym łukiem zmienia kierunek na północny – wschód. Obwodnica będzie przeprowadzona estakadą nad doliną rzeki Zgłowiączki. W km 4+290 trasa przecina drogę powiatową nr 2911C (przejazd drogowy), a w km 4+990 drogę wojewódzką nr 265 (proponowane skrzyżowanie). Projektowana obwodnica w km 6+190 przecina się z drogą gminną (proponowany przejazd drogowy), a w km 7+890 będzie poprowadzona nad istniejącą drogą krajową nr 62, aby w km 9+080 połączyć się z nią na skrzyżowaniu jednopoziomowym. Trasa włącza się w istniejącą drogę krajową w km ok 62+140.
Dla wariantu 1B przewiduje się cztery połączenia z istniejącą siecią drogową:
- skrzyżowanie z istniejącą DK 62 i drogą gminną nr 190445C,
- skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 270,
- skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 265,
- skrzyżowanie z istniejącą DK 62 i drogą gminną nr 190433C.
Łączna długość obwodnicy w wariancie 1b wynosi ok. 9,44 km.
WARIANT W2 (niebieski)
Wariant ten rozpoczyna się włączeniem w istniejącą drogę krajową nr 62 ok. km 53+600. Następnie odchodzi w kierunku pd-wsch. W km 0+850 planowane jest pierwsze skrzyżowanie, które połączy obwodnicę z centrum Brześcia Kujawskiego. Po około kilometrze trasa zmienia przebieg na kierunek wschodni. W km 3+060 projektowana trasa krzyżuje się z drogą wojewódzką nr 270 (proponowane skrzyżowanie). Obwodnica przecina rzekę Zgłowiączkę w km 3+560 i zostanie przeprowadzona estakadą nad jej doliną. Następnie trasa odbija w kierunku północno-wschodnim. W km 4+200 obwodnica przecina drogę powiatową nr 2911C (przejazd drogowy), a w km 4+910 drogę wojewódzką nr 265 (proponowane skrzyżowanie). Projektowana obwodnica w km 6+110 przecina się z drogą gminną (proponowany przejazd drogowy), a w km 7+810 będzie poprowadzona nad istniejącą drogą krajową nr 62, aby w km 9+000 połączyć się z nią na skrzyżowaniu jednopoziomowym. Trasa włącza się płynnie w istniejącą drogę krajową w km ok 62+140.
Dla wariantu 2 przewiduje się cztery połączenia z istniejącą siecią drogową:
- skrzyżowanie z istniejącą DK 62 i drogą gminną nr 190445C,
- skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 270,
- skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 265,
- skrzyżowanie z istniejącą DK 62 i drogą gminną nr 190433C.
Łączna długość obwodnicy w wariancie 2 wynosi ok. 9,34 km.
WARIANT BEZINWESTYCYJNY
Wariant bezinwestycyjny polega na pozostawieniu drogi krajowej DK 62 w istniejącym śladzie prowadzonym przez centrum miasta Brześć Kujawski: DK 62 od km ok. 53+600 do km ok. 62+140 – długość ok. 8,5 km.
PRZEWIDYWANY HARMONOGRAM REALIZACJI ZADANIA:
- ETAP I – II kwartał 2021 – III kwartał 2023
Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej Etap I z zatwierdzeniem ZOPI/KOPI
Dokumentacja do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (w tym KIP) Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wymagany do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) - jeśli będzie wymagany
- ETAP II – III kwartał 2023– II-III kwartał 2024
Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z materiałami z etapu postępowania środowiskowego
- ETAP III – I kwartał 2024 – IV kwartał 2024
Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej Etap II wraz zatwierdzeniem ZOPI/KOPI
Napisz komentarz
Komentarze