Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 04:40
Reklama

Jest data 32. Finału Turnieju Poezji Śpiewanej. Bezpłatne wejściówki w kasie Browaru B.

Podziel się
Oceń

Jest data 32. Finału Turnieju Poezji Śpiewanej. Bezpłatne wejściówki w kasie Browaru B.

Autor: archiwum

Zbliża się najważniejsze wydarzenie muzyczne we Włocławka – Finał Turnieju Poezji Śpiewanej. 30 czerwca odbędą się dwa koncerty konkursowe o godzinie 17:00 i 18:30 oceniane przez jury m.in. przez: Katarzynę Dąbrowską – aktorkę i piosenkarkę; Krzysztofa Herdzina – pianistę, kompozytora, aranżera, dyrygenta, producenta muzycznego, orkiestratora nagrodzonej Oscarem muzyki Jana A.P. Kaczmarka.

Jedną z najcenniejszych nagród przyzna włocławska publiczność. Bezpłatne wejściówki do odbioru w kasie Browaru B.

Natomiast 1 lipca o godz. 19:00 odbędzie się Dobry Koncert składający się z koncertu laureatów 32. Finału Turnieju Poezji Śpiewanej i koncertu Anny Marii Jopek z Robertem Kubiszynem. Bilety po 90 zł w kasie Browaru B.

Anna Maria Jopek w duecie z wirtuozem gitary basowej Robertem Kubiszynem tworzą narrację skrajnych muzycznych doświadczeń. Z jednej strony bardzo intymnego spotkania z muzyką, z drugiej energetycznego i przestrzennego grania bez ograniczeń. Brzmienia i kolory jakimi dysponują muzycy szybko każą zapomnieć o tym że to tylko dwoje ludzi, dźwięk potrafi urosnąć do takiej tekstury i nasycenia. Od szeptanej ballady po progresywny folk — można spodziewać się wielu zaskoczeń, ale przede wszystkim ciasnego, bezpośredniego spotkania z głosem Ani i wirtuozerią Roberta, w bliskości której nie da się doświadczyć w wielkich salach koncertowych.

Anna Maria Jopek jako dziecko solistów zespołu Mazowsze dorastała w świecie sztuki. Jej artystyczny i zarazem ludowy charakter odcisnął znaczące piętno na wrażliwości artystycznej wokalistki. W tej estetyce w znacznym zakresie porusza się do dziś. Stylistyczne ramy działalności AMJ tworzą trzy obszary muzycznych doświadczeń: wyniesione z domu zamiłowanie do folkloru, klasyczne wykształcenie muzyczne (absolwentka klasy fortepianu na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina) i miłość do jazzu. Te trzy płaszczyzny występujące w twórczości Jopek w różnych proporcjach, utrzymują jej twórczość w szerokim spektrum stylistycznym, od (zwłaszcza we wczesnym okresie) utworów w konwencji modern popu, przez oryginalne własne kompozycje stylistycznie autonomiczne, po tę część twórczości, którą często określa się dziś jako „contemporary eclectic jazz”. Wspólną cechą wszystkich jej działań artystycznych jest niezwykła dbałość o poziom. Zarówno w warstwie koncepcyjnej, wykonawczo-interpretacyjnej, jak i produkcyjnej. Ten właśnie poziom profesjonalizmu, najwyższy walor artystyczny i nieustanny rozwój doprowadziły do tego, że dziś AMJ ma na swoim koncie (prócz większości najistotniejszych polskich wykonawców) współpracę z takimi gigantami światowego jazzu jak Pat Metheny, Branford Marsalis, Gonzalo Rubalcaba, Makoto Ozone, Richard Bona. Każdy koncert AMJ, którego można być świadkiem jest małym wycinkiem drogi jej rozwoju, którą nieustannie podąża.

Robert Kubiszyn to jeden z najbardziej wszechstronnych i wziętych kontrabasistów oraz gitarzystów basowych tej części Europy. Kompozytor, aranżer, producent muzyczny, realizator nagrań. W jego dyskografii znajduje się ponad 150 albumów. Debiutancki, autorski album “Before Sunrise” okrzyknięto Wydarzeniem Roku i nagrodzono prestiżową statuetką Fryderyka 2011.W ciągu ostatnich lat pojawiał się wielokrotnie w zespole Gregoire Mareta w międzynarodowych trasach koncertowych, gdzie, poza nim, występowali m.in. Jeff “Tain” Watts, Clarence Penn, Kendrick Scott, Marcus Baylor, Federico Gonzalez Pena, Jon Cowherd, John Beasley, Bobby Sparks, Christie Dashiell.

W 2019 wziął udział w wyjątkowych koncertach z Orkiestrą Filharmonii Szczecińskiej „Tribute To Quincy Jones”, dzieląc scenę z Jacobem Collierem, Alfredo Rodriguezem, Pedrito Martinezem, pod batutą Jamesa Buckleya oraz z Laurą Mvulą pod kierownictwem Troya Millera. W 2018 roku został zaproszony na trasę koncertową po Japonii z zespołem Makoto Ozone oraz Tokijską Orkiestrą Symfoniczną.

Jego wieloletnia współpraca z Anną Marią Jopek (od 2002 roku) zaowocowała nagraniem jedenastu albumów oraz koncertami na najważniejszych scenach świata z największymi artystami sceny improwizowanej, takimi jak: Pat Metheny, Makoto Ozone, Gonzalo Rubalcaba, Branford Marsalis, Gil Goldstein, Mino Cinelu, Dhafer Youseff, Richard Bona. W 2015 roku Robert wraz z Anną Marią stworzyli muzykę do spektaklu Leszka Mądzika “Czas Kobiety” wystawianego w Teatrze Starym w Lublinie, w którym również wspólnie występowali. Zwieńczeniem tej współpracy jest płyta wydana w 2017 roku pod tym samym tytułem.

Na stałe Kubiszyn współpracuje także z Krzysztofem Cugowskim, Krzysztofem Herdzinem, Henrykiem i Dorotą Miśkiewicz, Markiem Napiórkowskim, Grzegorzem Turnauem.

Jako sideman wystąpił w dziesiątkach nagrań i koncertów dla najważniejszych postaci sceny muzycznej w Polsce i za granicą, byli to m.in. Vinnie Colaiuta, Clarence Penn, Gary Husband, Dean Brown, Takuya Kuroda, Frank McComb, Adam Pierończyk, Tomasz Stańko, Janusz Muniak, Jarosław Śmietana, Zbigniew Namysłowski, Michał Urbaniak, Ewa Bem, Urszula Dudziak, Natalia Kukulska, Anna Jurksztowicz, Mieczysław Szcześniak, Kuba Badach, Krzysztof Napiórkowski.

W jego dokonaniach jako producenta należy wymienić m.in.: Międzynarodowy album Michaela “Patchesa” Stewarta “On Fire” w którym oprócz lidera możemy usłyszeć takie ikony jazzu jak Kenny Garrett, Raul Midon, George Duke, Paul Jackson jr czy Poggie Bell. Jest także współproducentem czterech albumów gitarzysty Marka Napiórkowskiego: ”NAP”, “Wolno”, “Konkubinap” nagranych dla Universal Music i “UP” dla V-Records.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklamadogadać się w małżeństwie
Reklama